Situaţia dificilă prin care trece piaţa de transport persoane în pandemie se vede clar din statistica înmatriculărilor de vehicule pe primele 11 luni ale anului. Astfel, potrivit Direcţiei Reglementări Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule (DRPCIV), în perioada ianuarie-noiembrie 2020 au fost înmatriculate 361de autobuze şi autocare noi, cu 58,3% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Majoritatea dintre acestea au fost autobuze urbane.
Prima poziţie este ocupată de Mercedes-Benz, cu 156 de unităţi, dintre care 130 de Citaro hibrid livrate către Primăria Bucureşti. Locul al doilea este ocupat de SOR, cu 37 de vehicule, urmat de producătorul chinez Zhuhai Granton, cu 26 de unităţi, Euro Bus (20), BMC (17), Isuzu (15) şi carosierul român Pacific Tur, cu 14 Idilis.
După mai mulţi ani de creşteri spectaculoase, importurile de autobuze şi autocare rulate au scăzut semnificativ, situându-se la 821 de unităţi, cu 37,7% mai puţin faţă de perioada ianuarie-noiembrie 2019. Preferinţele transportatorilor români au rămas aceleaşi: Mercedes-Benz (226), Setra (176), MAN (71), Irisbus (56), Volvo (44). Şi numărul vehiculelor tranzacţionate pe piaţa internă a scăzut cu 22%, până la 676 de unităţi.
Vânzările de microbuze au fost, de asemenea, în scădere, în primele 11 luni ale 2020 fiind înmatriculate 314 microbuze noi (cu 67% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2019). Doar 69 de microbuze rulate din import au fost înmatriculare în perioada de referinţă (-42%), iar 734 de unităţi au fost tranzacţionate pe piaţa locală (-45%).