Încă din 2019 Scania anticipa o scădere de circa 15% a pieței românești de camioane în 2020, din cauza Pachetului Mobilitate, fără a se aștepta însă la ce urma să fie în realitate.
Compania și-a modificat strategia după intrarea în starea de urgență, în sensul că a pus mai mult accent pe promovarea modelelor destinate transportului de materiale de construcții (segment unde vânzările sale au crescut cu peste 60% și s-a atins o cotă de piață de 7%), a celor cu propulsii alternative și a celor municipale, dacă piața vehiculelor de transport internațional pe distanțe lungi – căreia i se adresează circa 90% din camioanele vândute de Scania într-un an „normal“ – a scăzut atât de mult. „Pe aceste segmente specializate sunt plăcut surprins și de cererile pe care le avem deja pentru 2021, și care ne fac să privim noul an cu optimism și să vrem să fim tot mai prezenți în construcții, agricultură, lucrări publice sau transport național pe distanțe lungi, pentru care căutăm să avem pregătite vehicule care să poată fi livrate repede“, declară Benoit Tanguy, managing director Scania Black Sea Unit (România și Bulgaria).
Și, pentru că piața rigidelor a fost întotdeauna mult mai competitivă decât la autotractoare, prețul de achiziție fiind un criteriu important la licitațiile publice, acesta ține să sublinieze faptul că Scania este un camion care „poate însemna mulți bani, dar nu este scump“, aspect pe care și forța de vânzări caută să-l explice clienților, prin descrierea tuturor avantajelor oferite de aceste vehicule premium, începând cu un cost total de operare foarte bun. „Iar clienții înțeleg despre ce este vorba, altfel, dacă ar fi vorba numai despre preț, nu am putea avea cota de piață pe care o avem.“
Trăgând linie, camioanele pentru transport internațional pe distanțe lungi au ajuns în 2020 la 50% din vânzările companiei, în condițiile unei piețe totale de camioane cu circa 40% mai mici decât în 2019.
La jumătatea lui 2020, producătorul suedez a scăzut producția din cauza imposibilității de a primi de la furnizori aceeași cantitate de materie primă și componente. Pe urmă însă cererea de camioane a crescut și s-a decis ca în 2021 capacitatea să crească, iar livrarea autovehiculelor comandate la jumătatea lui decembrie ar urma să se facă in martie.