Schmitz Cargobull a vândut în 2020 în România aproximativ 1.000 de semiremorci noi, în scădere cu circa 20% față de 2019 din cauză că achizițiile de prelate au fost la un nivel foarte scăzut. Chiar și acestea însă și-au revenit în toamnă, iar pe celelalte segmente – al transportului de bunuri la temperatură controlată și de materiale de construcții – rezultatele au fost foarte bune.
În aceste condiții, Constantin Burcioi, director de vânzări Schmitz Cargobull România, se declară mulțumit de felul cum s-a mișcat piața în 2020, în ciuda impactului semnificativ pe care criza Covid-19 l-a avut asupra mediului de afaceri și implicit asupra vânzărilor de semiremorci.
Practic, doar două luni și jumătate au fost mai slabe, apoi la jumătatea anului au apărut deja semne că piața își revine, deoarece numeroase firme aveau mai multe comenzi de transport decât puteau onora cu flotele lor și, după ce au ezitat inițial să facă investiții, pentru că aveau prea viu în memorie impactul crizei sanitare, au reînceput achizițiile pentru a avea capacitate suficientă măcar în prima parte a lui 2021. Și de aceea din toamnă piața – inclusiv cea a semiremorcilor cu prelată pentru transport internațional – și-a revenit nesperat.
Vânzările de prelate au scăzut totuși per ansamblu cu peste 25% față de 2019, cele de basculante au crescut semnificativ, cu 20-25%, iar cele de vehicule cu temperatură controlată s-au menținut la nivelul bun din ultimii ani. „Am fi vrut să avem volume mai bune și pentru basculantele folosite în agricultură, dar anul agricol a fost mai slab și am înregistrat o scădere de 15-20%.“ Schmitz a reintrat de curând pe piața șasiurilor pentru containere, un segment care a avut o dinamică destul de bună în 2020 în România, „fără însă ca cifrele să fie impresionante: câteva zeci de unități“.