Producătorii europeni de camioane aparținând ACEA (Daf, Ford Trucks, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania și Volvo Trucks) și-au unit forțele în numele durabilității. Aceștia au apelat la Institutul Potsdam pentru Cercetarea Impactului Climatic (PIK) pentru a stabili un calendar precis de înlocuire a vechilor vehicule cu cele noi, cu emisii zero. Ca urmare a consultărilor, ACEA a decis să nu mai vândă camioane diesel începând cu 2040 și să investească între 50 și 100 de miliarde de euro în următorii ani pentru a accelera dezvoltarea camioanelor cu acționări prietenoase cu mediul, pentru a ajunge în 2050 cu un transport rutier de marfă complet decarbonizat. Decizia este cu atât mai importantă cu cât este luată într-o manieră unitară și bazată pe sfatul cercetătorilor, precizează Uomini e Trasporti. „Știința ne arată că, dacă vrem să evităm o catastrofă globală, trebuie să acționăm astăzi, combinând toate soluțiile disponibile pentru a trece rapid la neutralitatea carbonului. Vehiculele cu emisii zero nu numai că vor scădea cantitatea de CO2 din atmosferă, ci vor îmbunătăți și mai mult calitatea aerului, un factor de o importanță crucială pentru sănătatea umană”, explică cercetătorul PIK, Johan Rockstrom.