Acordul comercial dintre Marea Britanie și UE trebuie suspendat până la o nouă notificare, astfel încât transportul de mărfuri pe Canalul Mânecii să poată funcționa fără probleme, este de părere Asociația Federală de Expediţii și Logistică (DSLV). „Logistica nu-și mai poate respecta promisiunile de performanță în condițiile actuale”, a avertizat directorul general, Frank Huster, precizând că 80% din transporturile de mărfuri între Regatul Unit și Europa continentală sunt declarate incorecte sau lipsă și nu respectă reglementările vamale.
În special clienții britanici par să nu știe că reglementările privind traficul cu continentul european nu mai corespund cu cele de pe piața internă. „În timp ce expeditorii de mărfuri și agenții vamali s-au pregătit pentru consecințele Brexit-ului în ultimii ani, mulți dintre clienții lor din industria navală abia acum încep să își adapteze procesele și să se ocupe de declarațiile de export și import, precum și de procedurile și documentele necesare pentru acestea. În același timp, există adesea o lipsă de înțelegere că efortul administrativ suplimentar al expeditorilor de mărfuri poate duce la o creștere notabilă a costurilor logistice. “
Problemele masive ale traficului de mărfuri cu Marea Britanie au, de asemenea, un impact asupra rețelelor din întreaga Europă, subliniază DSLV. Transporturile tip grupaj nu pot fi finalizate de către administrațiile vamale dacă loturile individuale sunt însoţite de declaraţii incorecte sau certificatele de origine și veterinare lipsesc. Obligativitatea de testare împotriva Covid la ieşirea din ţară agravează, de asemenea, situația. „Trebuie să fie clar că, pentru mărfurile importate din Regatul Unit, se plăteşte 19% impozit pe vânzări și că numai mărfurile cu certificat de origine britanic pot fi importate în UE fără taxe vamale. Pentru mărfurile din Asia, precum textilele și piesele electrice, care ajung în Germania prin Marea Britanie, au fost aplicate taxe vamale în această țară, chiar dacă vămuirea a avut loc deja în Marea Britanie”, a spus Huster, citat de eurotransport.de.