Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia, printre cele patru țări care au gestionat cel mai bine pandemia

Din cauza pandemiei și restricțiilor aduse de aceasta, asociația poloneză de transport și logistică TLP și-a organizat întâlnirea anuală într-o formulă hibrid, în care unii invitați au fost prezenți fizic, dar cei mai mulți, doar online.

Concluzia discuțiilor a fost aceea că, în ciuda problemelor aduse de criza sanitară, este totuși loc de optimism în ceea ce privește impactul pe care forma finală a Pachetului Mobilitate îl va avea asupra pieței de transport și contestarea la Curtea de Justiție a Uniunii Europene a anumitor dispoziții.

În afară de carantină, care a luat pe neașteptate economia și a avut un impact atât de sever asupra ei, și inclusiv asupra transporturilor, făcând să se întrerupă lanțurile de aprovizionare din cauza aglomerației din vămi și a fricii șoferilor de a mai pleca în curse, provocări uriașe sunt și nesiguranța adusă de finalul perioadei de tranziție a Brexit și lupta împotriva competiției neloiale de pe piața internă.

TLP s-a concentrat, pentru a-și sprijini membrii, asupra găsirii unui sistem eficient de bonusuri pentru șoferi și a unor piețe alternative de transport și asupra realizării unui echilibru între cursele din vest și cele din est ale operatorilor polonezi. Asociația se declară mulțumită și de sprijinul primit din partea guvernului, mai ales a ministerelor Infrastructurii, Sănătății și Dezvoltării și a autorităților de control în trafic și la granițe. De asemenea, și colaborarea cu DG TRAN, din cadrul Comisiei Europene, a mers bine.

În ultimele 12 luni TLP și-a sprijinit intens membrii în încercarea de a se recupera după efectele pandemiei și de a se întoarce cât de repede la o activitate normală, printre prioritățile sale fiind acțiunile legate de Pachetul Mobilitate, mai ales sistemul de plată a șoferilor și regulile de acces la profesia de transportator rutier. Și a întâmpinat tot felul de provocări din cauza unor proiecte ale Comisiei Europene, de la eurovinietă la noile standarde de poluare pentru mașini, inițiative menite să facă transportul mai atractiv.

Prezent la această întâlnire, subsecretarul de stat în Ministerul Dezvoltării, Muncii și Tehnologiei a subliniat faptul că transportul nu este numai sângele economiei, ci și un domeniu care aduce cinste Poloniei, datorită succesului pe care operatori locali îl au în Europa. În plus, acesta a amintit că Polonia este printre cele patru țări care s-au ocupat cel mai bine de pandemie, în special datorită antreprenorilor din domeniu, resurselor lor și capacității de a se adapta la situații de criză.

Articole similare

Ad