Anul trecut în România s-au vândut 53 de autovehicule comerciale de 3,5-6 t (42 de autoutilitare și 11 autospeciale), față de 91 (47+44) în 2019, și 14.493 de autovehicule comerciale de până la 3,5 t (13.921 de autoutilitare și 572 de autospeciale), față de 18.291 (17.178+1.113) în 2019, adică o scădere de 20,87% comparativ cu anul anterior, mult mai mică decât cea de 33% de la categoria grea
În 2020 au fost înmatriculate în România 42 de autoutilitare de 3,5-6 t, față de 47 în 2019. Renault este lider de piață la această categorie, cu 15 furgoane, față de 8 autoutilitare în 2019, urmat de Iveco, 8 (3 basculante, 1 cu temperatură controlată, 1 autotractor, 1 cu obloane rabatabile, 1 furgon și 1 pentru transport de vehicule), față de 6, Mercedes-Benz, cu 7 (2 furgoane, 2 suprastructuri deschise, 2 cu temperatură controlată și 1 basculantă), față de 13, Volkswagen, cu 5 (2 furgoane, 2 pentru transport de vehicule și 1 basculantă), față de 11, Ford, cu 4 (3 basculante și 1 cisternă), la fel ca în 2019, Gaz (1 basculantă), MAN (1 basculantă) și SR (1 cu obloane rabatabile).
Din categoria autospecialelor de 3,5-6 t au fost înmatriculate 11 unități, față de 44 în 2019: 4 Iveco, toate pentru pompieri, față de 8 în 2019, 2 Hako pentru curățat străzi/canale și câte 1 Adria, Burstner, Dethleffs, Mercedes-Benz și Volkswagen (acesta din urmă a fost lider de piață în anul anterior, cu 21 de unități, în special ambulanțe).
În sfârșit, din categoria autoutilitarelor cu masa totală maxim autorizată de până la 3,5 t au fost înmatriculate 13.921 de unități, față de 17.178 în 2019, adică o scădere de aproape 19%, mult mai mică decât cea de la categoria grea. Lider de piață continuă să fie Ford, cu 2.607 unități, față de 3.192 în 2019, urmat de Dacia, cu 2.408/3.104, și de Renault, cu 1.395/1.493. Peste 1.000 de unități au mai vândut Iveco (1.299/1.576 în 2019), Mercedes-Benz (1.187/1.501), Volkswagen (1.182/1.284), Fiat (l.135/1.563) și Opel (1.021, în creștere față de cele 885 din 2019). La mare distanță se află Peugeot (494/701), Toyota (482/636), Citroën (260/375) și Mitsubishi și Nissan (câte 165, față de 230, respectiv 283 în 2019). Mai puțin de 100 de unități au vândut Isuzu (75/160), Dodge (21, în creștere față de cele 9 din 2019), Piaggio (4), FCA și Ssangyong (câte 3), Jeep, Lada, MAN, Spier și Sommer (câte 2) și Autobuzul, BMW, HDS Van, Lamar și STX (câte 1).
Iar din categoria autospecialelor de până la 3,5 t au fost înmatriculate 572 de unități noi, față de 1.113 în anul anterior. Lider de piață este Renault, cu 135 de autospeciale, față de 349 în 2019, urmat de Volkswagen, cu 125/267 în 2019, și la mare distanță de Ford (56/73), XGO (46/19), Benimar (32/14), Roller Team (21/34), Mercedes-Benz (16, față de 21 în 2019), Ahorn și Iveco (15) și Nobel Art (12). Mai puțin de 10 unități au vândut Dacia și Mobilvetta (câte 9), Nissan, Opel și Palfinger (câte 7), Adria, Capron și Hymer (câte 6), Fiat (5), Movex și Oil&Steel (câte 4), Citroën și GSR (câte 3), Burstner, Isuzu, Knaus, Laika, P.LA., Sun Living și Weinsberg (câte 2) și Auto Ribeiro, Bergadana, Carthago, Dethleffs, Ertrusco, Les Dauphins, McLouis, Rimor și Socage (câte 1).