Compania a anunțat, pe 3 februarie, o schimbare importantă în structura sa, menită să maximizeze potențialul de dezvoltare al tuturor diviziilor într-un viitor care aparține vehiculelor cu zero emisii și care se bazează foarte mult pe folosirea softurilor. Concret, Consiliul de Supraveghere și Consiliul de Administrație al Daimler au convenit să evalueze activitatea diviziilor Truck și Bus și să înceapă pregătirile pentru listarea lor separată. Intenția este ca o participație semnificativă în Daimler Trucks să fie distribuită acționarilor Daimler, iar Daimler Trucks să aibă o conducere complet independentă, inclusiv un președinte independent al Consiliului de Supraveghere, și să se califice ca societate DAX. Tranzacția și listarea Daimler Truck la bursa din Frankfurt se așteaptă să fie realizate înainte de sfârșitul lu 2021, iar la momentul potrivit Daimler se va numit Mercedes-Benz.
Acesta este un moment istoric pentru companie, așa cum declară Ola Källenius, președintele Consiliului de Management al Daimler și al Mercedes-Benz, reprezentând începutul unei schimbări profunde. Mercedes-Benz Cars & Vans și Daimler Trucks & Buses sunt divizii diferite, având fiecare clienții săi, tehnologiile sale și nevoile sale de capital, și activează în industrii care trec prin schimbări tehnologice și structurale majore, astfel că vor putea lucra mult mai eficient ca entități independente, cu lichidități nete mari și eliberate de constrângerile unei structuri comune.
Ca parte a unei structuri corporative mai concentrate, și Mercedes-Benz și Daimler Trucks vor fi susținute și de entități dedicate serviciilor financiare și de mobilitate, pentru a putea însoți vânzările cu soluții de finanțare dedicate. În acest proces, compania intenționează să atribuie resurse și echipe de la Daimler Mobility atât pentru Mercedes-Benz, cât și pentru Daimler Trucks.