Competiția celor mai bune echipamente și sisteme intralogistice – IFOY Award – va fi disputată anul acesta de 14 furnizori de top din industrie, care au ajuns în etapa finală cu 17 produse și soluții. Acestea au fost selectate de juriul de specialitate dintr-un număr mult mai mare de aplicații, înscrise de 36 de companii de profil.
Competiția IFOY Award 2021 a reunit în ultima rundă vehicule cu ghidaj automat (AGV), roboți, vehicule speciale, sisteme și softuri pentru depozitare, dezvoltate de companii precum Cargotec Engineering, arculus, Hai Robotics, Hänel, H+E Produktentwicklung, HHLA Sky, IDEALworks (subsidiara BMW), Interroll Group, NIMMSTA, Oppidum Tic, Still, Synaos, Volume Lagersysteme și Waku Robotics. Toți finaliștii vor trece prin auditul IFOY, structurat pe 3 etape, în cadrul Zilelor de Testare IFOY, care se vor desfășura între 22 și 26 martie 2021, la centrul de expoziții Messe Dortmund, din Germania.
Caracterul inovator al fiecărei soluții prezentate va fi analizat sub coordonarea echipei de specialiști de la Institutul Fraunhofer de Logistică din Dortmund (IML) și de la Universitatea Politehnică din München. Membrii juriului – ziariști reprezentând publicații de top din domeniul logisticii din Europa, Australia, Brazilia, China, India, Rusia și Africa de Sud – vor avea posibilitatea să testeze ei înșiși produsele și sistemele nominalizate. Vor fi avute în vedere – pe lângă gradul de inovare – tehnologia, designul, siguranța, ergonomia și manevrabilitatea echipamentelor, beneficiile pentru client, sustenabilitatea și costul de operare pe întreaga durată de viață. Foarte important, finaliștii nu vor fi comparați între ei, ci cu produsele și soluțiile concurente existente pe piață.
Experți din sectorul logistic vor avea ocazia să testeze echipamentele și să discute cu specialiștii care le-au dezvoltat. Produsele și soluțiile nominalizate anii trecuți vor fi, de asemenea, expuse în aceeași locație.
Moffett E4-25.3NX, singurul candidat la „Vehicule speciale”
Electrostivuitorul Moffett E4-25.3NX, propus de Hiab-Cargotec și ajuns la a doua generație, este prezentat în varianta cu 3 roți și tracțiune integrală. Aceste stivuitoare care pot fi montate pe camionul de distribuție sunt utilizate pentru materiale de construcții, lemn, gaz, băuturi/alimente/livrări finale, agricultură (gazon, hrană pentru animale) și multe altele. Cererea pentru emisii reduse și livrări fără zgomot pe timp de noapte reprezintă o provocare pentru stivuitoarele cu motorină. În plus, noul stivuitor are următoarele avantaje:
- Vibrații reduse: funcționare mai lină și mai puțină oboseală pentru operator.
- Siguranță sporită: viteza de deplasare, inclusiv în viraje, poate fi controlată pentru o funcționare sigură. Zgomotul redus înseamnă că operatorul este mai conștient de ceea ce se întâmplă în jurul său.
- Cost total de operare scăzut datorită electrificării. Un număr mic de piese în mișcare înseamnă mai puțin timp de service, dar și costuri reduse cu piesele și, cel mai important, eliminarea costului cu motorina.
- Management flotă: toate echipamentele Moffett seria NX vor fi echipate cu sistemul Hi-Connect, care monitorizează peste 100 de parametri și afișează o parte dintre aceștia pe display-ul utilajului, iar alții pe portalul Hi-Connect. Parametrii variază de la capacitatea bateriei la ruta și timpul de livrare, siguranța operatorului și notificările de service.
La nivel mondial se vând 7.000-8.000 de astfel de echipamente, aproape toate cu motor diesel. Moffett E4-25.3NX este primul stivuitor electric care poate fi montat pe camion și aduce oportunități pentru o gamă mult mai variată de aplicații.
Still și Huski se bat la categoria „Echipamente de depozit ce operează la sol”
Still EXH-S 25 este un model nou, performant, din categoria echipamentelor de depozit cu platformă joasă. Este recomandat încărcării și descărcării camioanelor trase la rampă, fiind destinat companiilor de logistică și centrelor de distribuție. Astfel, în cadrul lanțului de aprovizionare de la producător la supermarket, EXH-S este un utilaj complet, care asigură furnizarea rapidă și sigură a produselor alimentare proaspete, de la depozitul central în supermarket, pentru consumatorii finali.
Dimensiunile compacte îl ajută să se descurce bine într-un spațiu de lucru limitat.
Echipamentul beneficiază de sistem de amortizare pneumatică a platformei, care poate fi echipată și cu un compresor încorporat, această funcție fiind unică pe piață (ca și opțiunea de selecție între 3 variante de platformă). În funcție de aplicație se poate alege dintre configurația cu intrare prin spate (pentru operațiuni de încărcare/descărcare a camionului) și o variantă de intrare pe laterală (pentru transporturi pe distanțe lungi), inclusiv cu spătar conceput pentru preluări ocazionale de comenzi. Modelul cu intrare prin spate poate fi, de asemenea, configurat cu un senzor de picior, pentru siguranță maximă în zone de lucru restrânse.
Volanul Still Easy Drive, cu axă de direcție verticală, asigură faptul că brațele rămân întotdeauna în interiorul echipamentului la viraje. Coloana de direcție este reglabilă pe înălțime, iar comenzile din spatele volanului permit ridicarea și coborârea furcilor cu o singură mână.
Designul șasiului cu 5 roți și arcuri garantează o tracțiune optimă și o stabilitate laterală ridicată, chiar și pe podele denivelate.
Capacitatea de încărcare de până la 2,5 t și viteza de până la 14 km/oră asigură transbordarea rapidă și sigură a mărfurilor, acest lucru fiind cu atât mai important la manipularea de alimente proaspete. Cabina rigidă a șoferului reprezintă un plus de siguranță și, în ciuda dimensiunilor compacte ale echipamentului, care are lățime de numai 720 mm, operatorul beneficiază de suficient spațiu la bord și se bucură de manevrabilitate ridicată. În plus, sistemele de control și de reducere a vitezei în viraj, combinate cu lumina de siguranță sunt extrem de utile, în special în zonele de depozit cu trafic intens.
Căruciorul HUSKi este destinat manipulării bunurilor având greutatea între 500 și 1.500 kg, fără ajutorul unui stivuitor sau al angajaților din depozit. Practic, sistemul comunică în timpul transferului cu tractorul care realizează deplasarea și coordonează toate manevrele ce trebuie efectuate, astfel încât bunurile să fie așezate corect acolo unde trebuie. Pentru asta sunt utilizați senzori încorporați.
În combinație cu tractorul transportor (indiferent de marca acestuia), HUSKi asigură manevrarea eficientă a bunurilor în interiorul fabricilor, aprovizionând liniile de producție și reducând spațiul necesar pentru depozitare din apropierea acestora. Căruciorul este alimentat cu energie electrică de la tractor, printr-o conexiune de 24 V, nefiind astfel necesare alte surse externe. Căruciorul este scalabil pe înălțime și în greutate, pentru a se putea adapta unor condiții de lucru diverse.
Conveioarele convenționale pe roți blochează accesul în fabrică și sunt dificil de utilizat. Pe termen lung, intralogistica vizează realizarea de procese flexibile, cu utilizarea unei flote cât mai mici de echipamente. HUSKi reprezintă o inovație în intralogistică și se adresează cu precădere beneficiarilor care deja folosesc rute planificate pentru transportul mărfurilor și/sau doresc înlocuirea utilajelor operate de oameni cu sisteme automate de aprovizionare. Specialiștii estimează ca până în 2025 ponderea sistemelor intralogistice în fabrici să crească cu 30%.
Utilizarea sistemelor automatizate este benefică în fabricile unde sunt condiții dificile de lucru pentru oameni sau cu nivel ridicat de radiații.
HUSKi elimină mare parte din echipamentele de manipulat, care au costuri de exploatare și de întreținere mai ridicate, dar și o parte dintre angajați. În plus, capacitățile de depozitare sunt reduse.
5 soluții la „Vehicule cu ghidaj automat”
Haipick A42N este primul robot autonom de picuire mixtă a cartoanelor și a cutiilor de diferite dimensiuni. Cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere vizuală 3D, acesta localizează și încarcă direct cutiile, fără a fi necesare coduri de bare. Se reduc astfel costurile de manipulare a carcaselor, obținându-se flexibilitate ridicată în utilizarea cutiilor de carton de diferite mărimi, inclusiv saci.
Robotul are la bază un software inteligent HAIQ, proprietate a producătorului, care analizează și optimizează în permanență sarcinile de efectuat. Navigarea este autonomă și include evitarea obstacolelor. În plus, sistemul detectează nevoia de alimentare cu curent electric și comandă automat conectarea la o sursă de energie.
Haipick A42N poate fi integrat în numeroase medii de lucru. Se poate deplasa înainte și înapoi și roti pe loc în orice unghi, cu mare precizie și stabilitate. Pentru a răspunde nevoilor depozitelor automate, sistemul permite scenarii multiple și se adaptează în funcție de densitatea spațiului de depozitare. Sortarea este eficientă și reduce costurile logistice.
Haipick A42N poate fi utilizat în diferite etape ale lanțului logistic sau de producție, cum ar fi recepția mărfii, transfer, picuire, ambalare, desfacere etc.
Multe depozite folosesc un singur tip de cutii/containere pentru depozitare și au o flexibilitate limitată în manipularea ambalajelor de alte dimensiuni. Tocmai din acest motiv se merge mult pe standardizare, care are neajunsurile ei și, în anumite cazuri, poate fi costisitoare. Haipick A42N permite o flexibilitate sporită.
Principalele beneficii sunt recuperarea rapidă a investiției, costurile reduse, recunoașterea vizuală avansată 3D, posibilitatea combinării cutiilor și ambalajelor de diferite dimensiuni, utilizarea codului de navigare DM, viteza de deplasare de 1,8 m/s încărcat la capacitate, operarea la înălțimi de până la 5 m, pentru o densitate crescută a spațiului de depozitare, 8 tăvi de depozitare, compatibilitatea cu o varietate de dispozitive și posturi de lucru și încărcarea rapidă în 45 de minute.
IDEALworks propune iw.hub, cu platforma sa AnyFleet, bazată pe cloud, care este un robot autonom (AMR) oferit la un preț competitiv, ce poate fi instalat în două zile, fără modificări structurale. Platforma bazată pe cloud permite integrarea standardizată a dispozitivelor terțe conform standardului VDA 5050, fiind folosită pentru cartografiere, comenzi, control flotă și management de trafic. Sistemul de lucru este ușor de învățat, grație interfeței intuitive.
Dimensiunile sunt 641×1.440 mm (bază x lățime), cu înălțimea minimă de operare față de sol de 22 cm. Viteza de deplasare în condiții de trafic mixt este de 8 km/oră. Echiparea de siguranță include inițiatori, scanere laser și senzori ultrasonici, iar împreună cu camera video 3D se asigură evitarea coliziunilor. Iw.hub detectează obstacolele și poate reacționa independent, alegând între a încetini, a depăși sau a opri.
Bateria li-ion, folosită la autoturismul BMW i3, alimentează echipamentul cu energie pentru cel puțin 8 ore. Managementul eficient al energiei se realizează utilizând baterii performante li-ion, iar utilizarea celor 130 de AGV la 7 fabrici din grupul BMW a demonstrat o disponibilitate tehnică de peste 98%. Sistemul de control al echipamentelor se realizează prin aplicarea unor algoritmi artificiali performanți.
Sunt vizați utilizatorii din industria producătoare și comerțul electronic, furnizorii de servicii de logistică, dar și companiile care efectuează transport in-house de produse. Practic, foarte multe componente de mari dimensiuni care se transportă manual vor putea fi transbordate automat. Acest lucru este cu atât mai benefic pe piețele cu nivel ridicat de salarizare, unde introducerea AGV ar aduce eficientizarea costurilor.
Potrivit unei cercetări derulate în Germania, volumul de piață pentru acest segment de produse se situează la circa un miliard de euro în următorii ani.
Principalele beneficii sunt prețul competitiv de achiziție, perioada scurtă de implementare, sarcina utilă maximă de 1.000 kg, faptul că marfa poate fi încărcată și descărcată automat fără a fi necesare anumite puncte fixe de transfer, platforma deschisă pe bază de cloud, care permite integrarea oricăror AGV cu standard VDA 5050, interfața intuitivă și opțiunea de achiziție sau de închiriere a echipamentului.
Interroll Smart Pallet Mover (SPM) crește siguranța și productivitatea în logistica spațiilor de producție, prin automatizarea ultimei etape de aprovizionare a liniilor de producție. SPM este o soluție robotizată nouă pentru transportul automat de paleți în zonele cu utilaje de producție și operațiuni de picuire. Este proiectat pentru transportul cutiilor sau paleților care cântăresc până la 1.000 kg. Sistemul este flexibil și se poate adapta la o paletă largă de aplicații; modul autonom de operare îl face să poată fi folosit ca un ansamblu de conveioare statice. De altfel, SPM constă dintr-o unitate pe șine alimentată de la baterie, mai multe conveioare ne-mobile și un instrument de programare, care reprezintă și interfața cu alte utilaje. Sistemul mișcă automat unitățile de conveioare modulare, înlocuind astfel stivuitoarele în anumite zone din producție.
Grație conectivității digitale, SPM poate lucra atât în medii unde activează oameni, cât și în zone rezervate mașinilor. Un configurator web este interfața pentru instalarea facilă a SPM.
La scară globală, volumele de roboți industriali și logistici se estimează că vor crește de la 194.000 de unități (în 2018) la 938.000 (în 2022). Nivelul de automatizare a pieței de echipamente de manipulat din Germania este în prezent de doar 53%, astfel că este loc de creștere. În ceea ce privește tehnologia conveioarelor pentru transportat paleți, principalele avantaje sunt robustețea, operarea simplă și designul hich-tech.
SPM permite clienților să integreze soluții automatizate de manipulare în bugetul pe termen scurt, grație flexibilității produsului și posibilității adaptării acestuia la orice aplicație. În plus, asigură creșterea productivității cu până la 30%, sporește siguranța operațiunilor și ține angajații la distanță de zonele cu risc ridicat din interiorul spațiilor de producție; se configurează foarte ușor, este intuitiv, se poate integra în sistemele IT existente, se adaptează condițiilor de lucru din fabrică, are conexiune Wi-Fi, iar grație construcției robuste și durabile garantează siguranța derulării proceselor de producție fără întreruperi.
Haipick A42T este un sistem inovator care optimizează procesul de picuire, în condițiile creșterii densității de depozitare. Robotul identifică, localizează și picuiește inteligent bunul dorit. Pot fi picuite maximum 6 produse, care sunt apoi transportate la postul de lucru. Funcția telescopică permite utilizarea în spații de depozitare având înălțimi diferite, fără ca eventuali stâlpi, extinctoare de incendiu sau alte obstacole să ridice probleme. Angajații din depozit pot muta rapid roboții dintr-o parte în alta dacă este nevoie, pentru a răspunde cerințelor operaționale din diferite zone.
Haipick A24T este dotat cu un lift telescopic dezvoltat in-house, care permite extinderea catargului până în puncte aflate la 6,5 m înălțime – în funcție de aplicație, dimensiunea robotului poate varia între 1,5 și 3,7 m. Această soluție flexibilă poate fi implementată în orice depozit cu înălțimi variabile, inclusiv pentru a face legătura între etaje diferite ale aceluiași depozit, acoperind o plajă largă de operațiuni și asigurând integrarea dintre spațiile de depozitare și cele de producție.
Caracteristicile inovatoare ale primului lift telescopic disponibil pe piață rezolvă principalele probleme ale automatizării și optimizării depozitelor, funcționării pe mai multe niveluri și creșterii productivității. Haipick A42T se deplasează prin diferite zone având înălțimi neregulate și se adaptează condițiilor de lucru diverse. Designul compact al șasiului permite transportul și manipularea cu ușurință a utilajului, reducând costurile și sporind eficiența, concomitent cu creșterea densității de stocare.
Beneficiile pentru client includ: liftul telescopic inteligent, înălțimea de picuire disponibilă care variază între 0,25 și 6,5 m, stabilitatea, adaptabilitatea la condiții de depozitare diverse, posibilitatea de integrare într-o varietate de spații de lucru și cu numeroase dispozitive, precum și încărcarea rapidă, în 45 de minute, pentru cicluri de operare de 24 de ore.
arculee 2 este un robot mobil autonom (AMR) pentru producție și logistică internă (in-house), care înglobează avantajele vehiculelor autonome din spațiile masive de producție în mediile industriale. Este controlat de o unitate robotică (rcuTM), care permite învățarea și updatarea de la distanță. Se optimizează astfel beneficiile pentru client, inclusiv în timpul operării.
În combinație cu Sistemul Modular de Producție arculus creează plusvaloare în 3 zone diferite: producție modulară (prin transportarea produselor/componentelor de la un post de lucru la altul fără a fi necesare rute predefinite), aplicații de picuire de tipul „bunuri-la-persoană” („goods-to-person”) și de distribuire a produselor din containere de dimensiuni mari (GTL) și mici (KLT), precum și manipularea și transportul componentelor depozitate la locul unde urmează să fie întrebuințate (de exemplu, la liniile de producție).
arculus a creat un robot care poate fi actualizat constant, grație arhitecturii software și electronice performante. O echipă de ingineri colectează permanent date de la flotă pentru a construi modele, astfel încât să le crească performanța componentelor specifice. Evident, testele și simulările sunt efectuate înainte ca upgrade-urile să fie aprobate și gata de lansare prin 5G sau Wi-Fi.
Unitatea de comandă robotică adună informații de la diferiți senzori, cum ar fi camerele LIDAR, cu ultrasunete (3D), accelerometrele și microfoanele corporale, și creează o înțelegere unică a stării de funcționare și a mediului înconjurător robotului. Acest lucru permite nu doar conducerea și navigarea dinamică, ci și întreținerea predictivă, detectarea/clasificarea obiectelor și încărcarea inteligentă. Cea mai mare parte a analizei se face pe robot, cu un consum minim de energie, posibil datorită utilizării cipurilor optimizate pentru paralelizare și calculului rețelelor neuronale.
arculee2 este conceput ca un mijloc universal de transport în logistică, în producție și în diferite medii industriale. Versiunea anterioară (arculee1) este în prezent utilizată în producție, pentru clienți precum Audi, permițând creșterea eficienței și reducerea spațiului, oferind în același timp disponibilitate de peste 99,5%.
arculee2 este o platformă universală, iar funcționalitatea sa poate fi extinsă prin intermediul unei „interfețe de rucsac”. Aceasta include putere, semnal și siguranță, astfel încât toate tipurile de atașamente (cum ar fi un suport pentru piese de prelucrat) pot fi montate fără a fi necesară schimbarea platformei de bază.
Principalele beneficii pentru client sunt: transportul autonom al produselor și materialelor având sarcina maximă de 1 t, localizarea și navigarea robustă, bazată pe senzori, încărcarea în linie, pentru maximizarea utilizării, disponibilitatea în 3 dimensiuni (S, M și L), înregistrarea datelor și instrumente pentru analiză, actualizări de la distanță, care permit actualizarea continuă a echipamentelor pe teren, concept de predicție de întreținere pentru o disponibilitate maximă, certificare CE privind siguranța operării în medii mixte oameni-mașini.
Soluții de monitorizare la „Software intralogistic”
arculus Fleet este un sistem de gestionare a flotelor de echipamente AGV de la mai mulți furnizori în același spațiu, prin interfața standardizată VDA5050. Caracteristicile principale sunt proiectarea și optimizarea aspectelor (layout-uri), gestionarea inteligentă a traficului și planificarea dinamică a rutelor. Ca parte a sistemului modular de producție arculus, acesta poate fi implementat ca o soluție independentă sau în combinație cu arculus Warehouse (sistem logistic de la bunuri la persoane – „goods-to-person”) sau arculus Modular Production (flux dinamic de produse).
arculus Fleet poate fi utilizat în 3 moduri diferite: Build, Simulate și Operation. În modul Build sunt configurate toate obiectele necesare: echipamentele AGV (cu dimensiuni, consum de energie, transportoare compatibile, limitări de accelerație și frânare), culoarele de acces, inclusiv direcțiile de deplasare și limitările de viteză, transportul obiectelor (dimensiuni și orientarea acestora) și interacțiunile mecanice (stațiuni automate, uși cu deschidere automată, puncte de încărcare). În modul Simulation se poate verifica planul prin elemente cheie, cum ar fi comenzile de transport, timpii de deplasare, utilizarea AGV și alte informații de trafic încărcate în sistem.
În timpul modului Operation, operatorul desemnat și eventual managerul supervizează funcționarea (vizibilitate 2D/3D, lista de sarcini și eventualele erori).
Arculus are experiență cu roboți, astfel că poate integra rapid produse și sisteme noi. Aplicațiile cu echipamente multi-brand reprezintă un plus de eficiență și economie.
Planificarea dinamică a rutelor funcționează ca sistemele clasice de navigare, cum ar fi Google Maps. Relațiile cu sursa nu mai sunt prestabilite, ci calculate în timpul rulării. Sursele și dispozitivele sunt conectate la căile de acces, permițând algoritmului de gestionare a traficului să obțină calea optimă în funcție de traficul curent din sistem.
arculus Fleet este un sistem versatil, care se adresează unei industrii evaluate la 30 de miliarde de dolari. Tot mai mulți clienți sunt interesați de un sistem integrator de management, care să ofere flexibilitate în configurarea flotei, în loc să lucreze dedicat cu un singur producător.
Beneficiile pentru client includ rutarea și re-rutarea inteligentă, bazată pe informațiile obținute în timp real din operare, planificarea predictivă a rutelor pentru a preveni aglomerările, posibilitatea planificării, simulării și controlării operării printr-un singur sistem, interfețe disponibile pentru operatori, echipa de service și management și vizualizare pe monitoare 2D/3D.
Sistemul de drone HHLA Sky reprezintă „cuțitul elvețian” al secolului al XXI-lea. Centrul integrat de control al dronelor HHLA Sky – o filială Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) – gestionează toate procesele implicate în operarea dronelor și a vehiculelor controlate de la distanță cu o singură platformă – în conformitate cu reglementările și standardele.
Sistemul scalabil de gestionare a dronelor cartografiază complet automat procesele planificate și execută operarea dronelor printr-o simplă apăsare de buton. Sistemul poate fi integrat fără probleme într-un sistem ERP și de gestionare a fluxului de lucru, cum ar fi SAP, conectând astfel toate echipamentele și activele.
Componentele hardware și software – constând dintr-un hexacopter și o aplicație centrală de control – sunt proiectate pentru robustețe industrială și se bazează pe cele mai înalte standarde de securitate, pentru a asigura operațiuni durabile, neîntrerupte și sigure. Peste 100 de drone din diferite locații din întreaga lume pot fi controlate simultan de la un centru de control central. Platforma software ajută la îmbunătățirea analizei datelor folosind drone, la luarea deciziilor în timp real cu privire la operațiunile de zbor, la optimizarea proceselor operaționale și la minimizarea riscurilor prin monitorizare continuă. Soluția software poate fi complet integrată de client în propriile sale procese de afaceri sau operată de HHLA Sky ca serviciu.
Dronele industriale dezvoltate intern sunt extrem de robuste și predestinate pentru utilizare în infrastructuri critice, cum ar fi zonele de securitate din sediile companiei sau din sectorul energetic. Dezvoltarea a fost finalizată, iar sistemul este deja în funcțiune atât la HHLA, cât și la clienți.
Piața mondială pentru drone comerciale în 2021 este estimată la 26 de miliarde de dolari, cu o creștere până la 38 de miliarde în 2024. În Europa este preconizată o majorare de la 5,6 miliarde de dolari anul acesta la 8,4 miliarde de dolari în 2024. În același timp, piața mondială de curierat va crește de la 1,3 miliarde de dolari la circa dublu, în 2024.
Clienții vizați – companii din producția chimică, aeroporturi, porturi maritime și depozite logistice – trebuie să acopere zone largi de distribuție și sunt interesați de efectuarea transportului automatizat în cont propriu. În plus, trebuie să se îngrijească de supravegherea locației, inspecții tehnice și de mediu, controlul substanțelor chimice sau radiații. Platforma universală de drone poate fi echipată cu camere video, senzori, boxe etc.
Furnizorii de servicii logistice și platformele de comerț electronic (cum ar fi Amazon sau Walmart) testează utilizarea dronelor pentru distribuția în zonele rurale sau pentru livrări directe la clienți.
Firme de consultanță de management renumite, precum McKinsey, văd noi modele de afaceri în livrarea către consumatori „X2C” și se așteaptă ca dronele și vehiculele autonome să preia peste 80% din livrări. Deși acest segment de piață este încă în mare parte neexploatat în prezent, Centrul de control integrat oferă deja toate funcțiile necesare pentru zborul automat, simultan al unui număr mare de drone pe distanțe mari și în afara câmpului vizual (BVLOS).
Beneficiile centrului de control al dronelor sunt managementul proceselor standard (înregistrare, gestionarea identității, coordonarea zborului, facturare), unitatea centrală de monitorizarea zborului dronelor,operațiunea autonomă de zbor, cu preluarea controlului manual, dacă este necesar, stațiile de lucru expert orientate spre sarcini pentru o operare sigură a dronelor, conexiunea permanentă de date la dronă, comunicarea criptată, înregistrarea traiectoriei, stocarea pe cutia neagră și pe server și permisiuni simple de zbor cu drone.
Beneficiile platformei Hexacopter industriale sunt soluțiile de securitate certificate, arhitectura multiprocesor pe dronă, arhitectura ROS integrată pentru robotică avansată, conexiunea de date 3G/4G complet criptată pentru comandă, control și video live, parașută și geamandură de siguranță pentru operațiuni sigure, integrarea în centrul de control al dronelor HHLA Sky și raza de acțiune până la 45 min./24 km.
Două studii de caz se întrec la „Soluții integrate de depozitare”
Pentru noul depozit de producție al Danfoss Power Electronics A/S, Still a furnizat în perioada ianuarie-mai 2020 o soluție perfect coordonată, constând din trei stivuitoare automate (seriile MX-X și EXV), programul inteligent „iGo insights”, care optimizează sistemul prin cloud și face recomandări clienților, și programul de siguranță ELOshield, ale cărui componente comunică între ele prin radio și protejează trecătorii de utilajele care se apropie.
Depozitele din Gråsten și Kliplev ale Danfoss și-au atins limita de capacitate datorită creșterii gamei de produse a convertoarelor de frecvență pentru controlorii motoarelor electrice. Prin urmare, a fost nevoie de extinderea capacității, prin combinarea soluției de depozitare convențională cu un sistem automat și s-a decis implementarea Still iGo cu echipamente de manipulat automate achiziționate în leasing, cu pachet complet de servicii pentru 6 ani.
Depozitul automat conține interfețe de la sistemele transportoare de paleți la AGV, atât în zonele de intrare, cât și în cele de ieșire. Circa 2.000 de articole diferite sunt găzduite pe aproximativ 8.800 de paleți, în conformitate cu o analiză ABC. În prezent, depozitul este împărțit în două zone: una cu suprafață mai mică, pentru funcționare complet automatizată, configurată cu un culoar îngust, și o zonă de depozitare semi-automată, unde culoarele înguste pentru MX-X alternează cu coridoare mai largi pentru preluarea manuală a comenzilor din partea inferioară a celor două rânduri ale rafturilor, înalte de 7 m.
Noul depozit automat garantează livrările zilnice de AGV către unitatea de producție din Gråsten, aflată în apropiere, la intervale de 3 ore, în 5 zile pe săptămână. Economia de timp este enormă, atât datorită stocării centralizate, cât mai ales ca urmare a automatizării depozitului, operat 24/7. Și Cerințele din depozitul din Tinglev al Danfoss se vor schimba în viitor, datorită trecerii la fabricarea de noi serii de produse. Articolele vor fi primite pe paleți compleți, astfel că se va reduce munca manuală în favoarea celei automate. Noul depozit oferă sistemul de lucru pentru o aprovizionare optimă, prin planificarea atentă a scalabilității depozitului și instalarea de rafturi suplimentare pentru preluarea automată a comenzilor în culoarele mai largi, în care componentele fabricate sunt încă adunate manual pe paleți.
Reprezentanții Danfoss sunt mulțumiți de eficiența sistemului, dar și de faptul că le permite adaptarea rapidă la cerințele de capacitate mai mare de depozitare din viitor, pentru care se vor putea folosi AGV suplimentare, inclusiv pentru campanii punctuale.
Stivuitoarele STILL pentru automatizarea fluxului de materiale sunt dotate cu kitul de automatizare al sistemului iGo. Componentele, sistemele de control și interfețele identice creează un sistem AGV puternic și eficient. Acest proces implică instalarea următoarelor componente: scannere laser pentru navigația echipamentelor, o unitate de control care primește comenzi de conducere de la sistemul de ghidare, indicatoare luminoase pentru afișarea mișcărilor utilajului, scanere laser pentru monitorizarea camioanelor la 360O și garantarea siguranței operării, o interfață de utilizator cu ecran de afișare și/sau ecran tactil și un buton de oprire de urgență pe catarg și pe ecranul de afișare. În plus, un sistem de senzori de potrivire a fost instalat pe fiecare dintre furcile AGV, pentru recunoașterea precisă a paletului.
Diverse tehnologii de navigație au fost coordonate între ele pentru mișcări sigure și independente ale echipamentelor. Prin urmare, stivuitoarele MX-X sunt ghidate inductiv pe culoare. În afara acestora, toate AGV navighează folosind scanere laser care măsoară continuu distanțele față de reflectoarele instalate.
Un sistem de ghidare a transportului și traficului controlează și monitorizează AGV-urile. Comenzile de transport sunt create de un sistem de gestionare a depozitului în sistemul SAP și predate sistemului de îndrumare. Se generează un volum uriaș de date, care este utilizat pentru a efectua o analiză aprofundată a depozitului automat și a proceselor sale, în Microsoft Cloud. Still oferă pentru această evaluare instrument iGo insights, care filtrează informațiile colectate în Cloud și oferă recomandări concrete pentru acțiuni. Instrumentul inteligent folosește principiul învățării automate pentru a îmbunătăți performanța sistemului.
Toate datele colectate de sistemul de ghidare pe o perioadă lungă de timp sunt încărcate în cloud pentru evaluare și pot fi accesate online prin intermediul portalului web criptat. Astfel, nu este nevoie de infrastructură locală sau hardware.
Software-ul asistat de AI recunoaște structurile și calculează probabilitățile în fluxul de date, permițând astfel în mod proactiv să se ia măsuri, de exemplu, la programarea lucrărilor de întreținere sau reparații. Cifrele esențiale pentru timpii de răspuns – densitatea traficului, utilizarea capacității și perioadele de nefuncționare – sunt utilizate în scopuri de monitorizare. iGo insights este disponibil pe toate platformele web pentru PC-uri desktop și dispozitive terminale mobile și permite accesul în mai multe locații.
Still iGo permite fluxul automat de materiale și funcționează cu stivuitoare automate aflate deja în producția de serie. Proiectarea și ofertarea, dar și implementarea propriu-zisă a automatizării se fac rapid, ceea ce reprezintă un avantaj în favoarea Still în fața celorlalți concurenți.
iGo insights înregistrează toate mișcările echipamentelor în hărți termice pentru a identifica și optimiza blocajele de performanță. O funcție de redare permite detectarea precisă a erorilor, analizând comportamentul echipamentului și al sistemului.
Erorile de sistem pot fi corectate instantaneu, prin întreținere de la distanță. Dacă există defecțiuni la AGV, service-ul Still răspunde în decurs de o oră. Codurile de eroare de defecțiune sunt afișate pe afișajele AGV și sunt citite direct în program.
Sistemul ELO shield cuprinde mai multe componente care comunică între ele prin wireless și formează colectiv sistemul de avertizare „all-in-one”. Dacă un echipament întâlnește un pieton, se dă un semnal vizual și sonor, iar utilajul este chiar încetinit în caz de pericol. AGV-urilor le este interzis să intre pe coridoare unde are loc preluarea comenzilor.
Prin utilizarea scalabilității, depozitul automat Tinglev iGo răspunde flexibil la vârfurile de manipulare a mărfurilor. Danfoss construiește în prezent un centru de distribuție modern în Rødekro, utilizând aceeași tehnologie Still și proiectat pentru funcționare automată a 12 stivuitoare MX-X și 5 EXV.
MSC Technologies a realizat între iunie 2018 și martie 2019, pentru AVNet Integrated, un sistem de 12 cărucioare-lift Hänel Rotomat (R), pentru producția de sisteme încorporate, cu o investiție de 750.000 de euro. Acestea nu doar conectează fluxul de mărfuri, dar sunt integrate perfect în mediul SAP. Unic este faptul că sistemul devine un terminal SAP.
MSC Technologies, cu sediul central în Stutensee, produce sisteme încorporate bazate pe module dezvoltate pe calculator (Computer-on-module – COMS) și sisteme de afișare, inclusiv cu funcție tactilă. Compania are 12 cărucioare-lift Hänel Rotomat, dispuse pe două etaje. Hala de producție a fost proiectată în momentul construcției, astfel încât lifturile să conecteze zona de primire a mărfurilor de la parter cu zona de producție de la primul etaj.
Întregul proces de producție este organizat în SAP. Toate locațiile de stocare sunt înregistrate și gestionate în sistemul ERP. Această gestionare a locației de stocare la nivel superior este realizată haotic, după principiul „primul intrat, primul ieșit”. Casetele de dialog SAP sunt afișate direct pe controlerul Hänel MP 14 N. O caracteristică unică este aceea că utilizatorii lifturilor de stocare pot comunica fără probleme cu sistemul ERP prin intermediul interfeței SAP, iar tehnologia modernă a browser-ului transformă sistemul de control de pe lift într-un terminal SAP.
Toate mișcările din depozit sunt înregistrate în SAP în timp real, astfel că se cunosc în permanență stocurile din depozit în ERP.
În zona de recepție a mărfurilor, toate piesele sunt înregistrate pe terminalul SAP și prevăzute cu un cod de bare. Noile articole sunt apoi compilate prin scanare într-o comandă SAP „put away” pornită de la căruciorul-lift Hänel Rotomat. SAP specifică locația de depozitare, iar sistemul carusel transportă produsele în zona de preluare. Utilizatorul scanează un articol pentru a fi depozitat și îl plasează în lift. După confirmarea de pe afișajul de selectare, SAP conectează locația curentă de depozitare la scan. În mod similar, comenzile de eliminare a stocurilor pentru producție sunt generate, de asemenea, direct în SAP. Acestea sunt pornite direct de la sistemul de control Hänel. Articolele sunt mutate în liftul respectiv la stația de preluare cu trasee optimizate.
Elevatoarele de depozitare mapează întregul flux fizic de mărfuri pentru producție. În aplicația dată, provocarea nu a fost doar conectarea a două niveluri ale clădirii, ci și armonizarea logisticii pentru intrări și ieșiri. Prin cărucioarele-lift se transportă atât materiile prime pentru producție, cât și produsele finite pentru inspecție și expediere. Fiecare lift de depozit are două puncte, unde preluarea poate avea loc simultan. Pentru client, depozitarea descentralizată anterior în mai multe clădiri a reprezentat o provocare majoră pentru logistica de producție. Era necesară centralizarea depozitării, creșterea transparenței disponibilității stocului și economia de timp.
Posibilitatea de a efectua dialoguri SAP cu privire la controlul liftului este unică. Cele 12 ascensoare de depozit au fost găzduite într-o clădire nouă direct în zona de producție. Cu o suprafață de aproximativ 80 m2, acestea conțin 40.000 de poziții de depozitare. „Economia circulară” rezultată, cu o locație centrală de depozitare aproape de producție și o coordonare lină a celor două puncte de retragere, a fost extrem de importantă pentru clientul MSC Technologies.
Datorită noii configurații a clădirii nu se pot face comparații directe între aplicația anterioară și cea curentă. MSC estimează însă o creștere a producției de 15-20%.