Gebrüder Weiss a realizat, în anul fiscal 2020, o cifră de afaceri netă de 1,77 miliarde de euro. Această valoare corespunde unei creșteri de 3,7% comparativ cu anul precedent (1,71 miliarde de euro). „Decisiv pentru bilanțul pozitiv a fost faptul că am rămas flexibili și pe deplin operaționali și în perioada crizei provocate de coronavirus – și asta la nivel global, în toate locațiile noastre. În pofida repetatelor faze de lockdown și a deficitului global de capacitate de transport de mărfuri, am reușit să oferim permanent soluții de transport adecvate. Angajații și angajatele noastre au prestat o muncă excelentă în condiții dificile“, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss.
În 2020, compania a marcat un moment istoric în procesul de digitalizare, prin lansarea noului portal pentru clienți myGW. Platforma online permite accesul facil, rapid și direct la toate serviciile companiei și furnizează informații în timp real cu privire la comenzile de transport și logistică.
„Strategia noastră digitală Best of Both Worlds – constând în interconectarea competențelor fizice cu cele digitale – s-a dovedit un demers de succes tocmai în această perioadă de criză. Am putut demonstra că suntem deopotrivă un partener logistic de încredere și inovator. Feedback-ul pozitiv din partea clienților ne întărește în hotărârea de a ne îndeplini obiectivul strategic“, arată Wolfram Senger-Weiss.
Portalul pentru clienți este, în acest moment, funcțional în Austria, Germania, Elveția, Cehia, Ungaria și Slovacia și se preconizează să fie extins pentru alte țări în acest an.
În 2020, în domeniul transportului aerian și maritim de mărfuri, Gebrüder Weiss a crescut densitatea rețelei sale de locații din Germania și a finalizat intrarea pe piețele din Polonia, Coreea de Sud, Malaysia, Australia și Noua Zeelandă. „Din pricina posibilităților reduse de călătorie, extinderile au fost realizate aproape peste tot la distanță. Aceasta a reprezentat o provocare deosebită pentru echipele implicate, care au putut însă să se achite cu succes de sarcini mulțumită mijloacelor de comunicare digitale“, spune Senger-Weiss. Rețeaua internațională a companiei cuprinde acum 170 de filiale în 35 de țări, precum și 7.400 de angajați (echivalent cu normă întreagă). În total, compania de logistică a investit peste 70 de milioane de euro în dezvoltarea locațiilor sale, a infrastructurii IT și în achiziții. Cota de capital propriu se menține stabilă la peste 60 de procente, reprezentând un fundament solid pentru reziliența companiei în vremuri de criză precum și pentru capacitatea sa de dezvoltare, în pofida unui context dificil.
Gebrüder Weiss urmărește obiective la fel de clare în ceea ce privește strategia sa de sustenabilitate. În acest sens, se preconizează reducerea emisiilor de CO2 cu zece procente pe an, iar până în 2030 compania își propune să devină neutră din punct de vedere al carbonului. Factorii care vor contribui la atingerea acestui obiectiv includ un număr crescut de instalații fotovoltaice la propriile terminale logistice, precum și o utilizare mai intensă a modalităților de propulsie alternativă pentru autocamioane, cum ar fi energia electrică, gazul sau hidrogenul. Pe lângă aceste măsuri, începând cu anul trecut, clienții Gebrüder Weiss au posibilitatea de a compensa emisiile prin proiecte certificate destinate protecției climatice. Situația economică volatilă de anul trecut se reflectă în cifra de afaceri a sectoarelor de activitate individuale. Ca urmare a restricțiilor și a închiderii unora dintre afacerile clienților, mai ales în al doilea trimestru, cifra de afaceri în sectorul transport rutier și logistică a scăzut cu 4,3 procente până la 1,10 miliarde de euro (2019: 1,15 miliarde de euro). Pe de altă parte, amplificarea cererii din comerțul online a determinat o creștere de 29 procente pe segmentul de Home Delivery (1,37 milioane de expediții în 2020). În Austria și în mai multe state din Europa de Est, Gebrüder Weiss este lider de piață în acest domeniu. Sectorul transport de mărfuri aerian și maritim a înregistrat o cifră de afaceri de 470 milioane de euro, cu 23,7 la sută mai mare comparativ cu anul precedent (2019: 380 milioane de euro).