Ministrul federal al Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, vrea ca până în 2035 să nu mai existe vehicule cu motor cu ardere internă și, spre deosebire de alți oficiali europeni, vede combustibilii sintetici ca pe o etapă de tranziție, mașinile pe combustie internă urmând să fie acceptate pe șosele, după 2035, numai dacă folosesc astfel de carburanți sintetici, nu benzină și motorină.
Pentru asta combustibilii sintetici trebuie să treacă de faza de laborator și să intre în producția de masă, iar legiuitorii trebuie să facă presiuni astfel încât combustibilii sintetici să fie competitivi și să rămână deschiși spre tehnologie, în timp ce continuă să stabilească obiective stricte de protejare a mediului și a climei și să ofere stimulente astfel încât în următorii 15 ani să se dezvolte carburanți competitivi și curați.
Așa cum menționează însă platforma VerkehrsRundschau, expertul în transport Benjamin Stephan, care reprezintă Greenpeace, critică ideea ministrului german, afirmând că un motor curat pe combustie internă este periculos pentru mediu și pentru industria auto, deoarece producerea de combustibili sintetici necesită energie electrică și cu aceeași cantitate de energie electrică o mașină electrică merge de cinci ori mai mult decât una pe combustibili sintetici, deci o asemenea risipă de energie face ca acești combustibili, pentru a căror producție este nevoie de energie, să fie mult prea scumpi. Deci în opinia acestuia motorul pe combustie nu are niciun viitor, indiferent cu ce fel de combustibil merge, și de aceea guvernul federal trebuie să vină cu o dată exactă până la care să se renunțe la toate motoarele cu ardere internă.
Unii politicieni au cerut deja din toamna lui 2020 ca mașinile cu ardere internă să fie interzise din 2035, în condițiile în care alte țări – Japonia, Marea Britanie, Franța, Spania și Canada – au stabilit deja sfârșitul combustiei între 2030 și 2040.
Ministrul german continuă să se opună înăspririi pe termen scurt a reglementărilor referitoare la emisii din partea UE în temeiul standardului Euro 7, declarând că eforturile ar trebui îndreptate spre reglementările existente privind emisiile, nu spre dezbateri privind cerințe și mai stricte, astfel încât valorile limită să fie fezabile și din punct de vedere tehnic.
Comisia Europeană, pe de altă parte, intenționează să propună noi limite ambițioase de poluare, standardul, Euro 7, pentru autoturisme și vanuri, până la final de 2021, cu intrare în vigoare din 2025. Iar vicepreședintele CE, Frans Timmermans, a declarat pentru publicația Tagesspiegel am Sonntag că este conștient de faptul că există multă împotrivire din partea industriei auto în ceea ce privește noile standarde și că s-a spus în repetate rânduri că ele sunt imposibil de atins. „Și totuși, chiar în ultimul an am văzut că industria auto a reușit asta.“