Compania maghiară de transport și logistică Waberer’s și-a putut crește profitul operațional anul trecut, în ciuda scăderii vânzărilor. Noul model de afaceri a jucat probabil un rol cheie în acest sens, compania reușind să închidă 2020 cu un rezultat ușor pozitiv (EBIT).
În vara anului trecut, Waberer’s a anunțat că dorește să abandoneze treptat transporturile internaționale spot, deoarece acestea erau prea nesigure și nu erau foarte profitabile. În acest scop, compania s-a despărțit de aproape o mie de camioane în 2020, ceea ce corespunde unei treimi de flotă. Numărul șoferilor a fost, de asemenea, redus în aceeași măsură. În același timp, cei responsabili declarau că și-au lansat noul model de afaceri Trade Lane, în care vehiculele sunt utilizate în servicii regulate pentru clienții obișnuiți și comenzi recurente.
În al patrulea trimestru, acest lucru a dus la o scădere a vânzărilor de 16,6 %, până la 143 de milioane de euro, comparativ cu același trimestru al anului precedent. Vânzările anuale au scăzut chiar cu 18,2%, până la 569,3 milioane de euro, comparativ cu anul precedent.
Dar, în ciuda scăderii vânzărilor, Waberer’s a reușit să crească EBIT (câștigurile înainte de dobânzi și impozite) la 3,5 milioane de euro în al patrulea trimestru (+4,2 %, comparativ cu același trimestru al anului precedent). Potrivit companiei, aceasta este cea mai bună valoare din ultimul trimestru al lui 2017 încoace. Per total, compania a închis anul trecut cu o ușoară creștere de 2,1 milioane de euro. În 2019, EBIT fusese negativ. „2020 a fost un an de succes pentru profitabilitatea pe termen lung a companiei”, a declarat Barna Erdélyi, CEO Waberer’s. Dar încă e nevoie de multe îmbunătățiri ale noului model de operare. Scopul este finalizarea proiectului până la sfârșitul lui 2021 și concentrarea asupra dezvoltării de noi domenii de business în viitor.