Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Waberer’s: Vânzări în scădere, EBIT pozitiv

Compania maghiară de transport și logistică Waberer’s și-a putut crește profitul operațional anul trecut, în ciuda scăderii vânzărilor. Noul model de afaceri a jucat probabil un rol cheie în acest sens, compania reușind să închidă 2020 cu un rezultat ușor pozitiv (EBIT).

În vara anului trecut, Waberer’s a anunțat că dorește să abandoneze treptat transporturile internaționale spot, deoarece acestea erau prea nesigure și nu erau foarte profitabile. În acest scop, compania s-a despărțit de aproape o mie de camioane în 2020, ceea ce corespunde unei treimi de flotă. Numărul șoferilor a fost, de asemenea, redus în aceeași măsură. În același timp, cei responsabili declarau că și-au lansat noul model de afaceri Trade Lane, în care vehiculele sunt utilizate în servicii regulate pentru clienții obișnuiți și comenzi recurente.

În al patrulea trimestru, acest lucru a dus la o scădere a vânzărilor de 16,6 %, până la 143 de milioane de euro, comparativ cu același trimestru al anului precedent. Vânzările anuale au scăzut chiar cu 18,2%, până la 569,3 milioane de euro, comparativ cu anul precedent.

Dar, în ciuda scăderii vânzărilor, Waberer’s a reușit să crească EBIT (câștigurile înainte de dobânzi și impozite) la 3,5 milioane de euro în al patrulea trimestru (+4,2 %, comparativ cu același trimestru al anului precedent). Potrivit companiei, aceasta este cea mai bună valoare din ultimul trimestru al lui 2017 încoace. Per total, compania a închis anul trecut cu o ușoară creștere de 2,1 milioane de euro. În 2019, EBIT fusese negativ. „2020 a fost un an de succes pentru profitabilitatea pe termen lung a companiei”, a declarat Barna Erdélyi, CEO Waberer’s. Dar încă e nevoie de multe îmbunătățiri ale noului model de operare. Scopul este finalizarea proiectului până la sfârșitul lui 2021 și concentrarea asupra dezvoltării de noi domenii de business în viitor.

Articole similare

Ad