Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

China: vânzări de 1,3 milioane de vehicule electrice în 2020. Creștere de 51% în 2021.

China a devenit o piață relativ bogată pentru vehiculele electrice în ultima vreme, iar companiile precum Tesla au profitat de această oportunitate. China a înregistrat un număr record de vehicule electrice vândute în țară în 2020, în ciuda recesiunii globale a industriei auto din cauza pandemiei COVID-19. Conform datelor prezentate de TradingPlatforms.com, 1,3 milioane de vehicule electrice au fost vândute în China în 2020 – o creștere anuală de 8%, dar se estimează că va crește cu peste 51% în 2021 la aproape 2 milioane.

Vehiculele electrice au intrat “tabloul principal” al pieței auto în ultima vreme, Tesla dând tonul vehiculelor electrice accesibile și totuși elegante. În 2019, piața globală a vehiculelor electrice a fost evaluată la puțin peste 162 miliarde de dolari și se așteaptă să aibă o creștere extraordinară în următorul deceniu. Se preconizează că piața globală a vehiculelor electrice va avea o rată de creștere anuală de 22,12% în perioada 2019-2026 și va crește la o valoare de aproape 803 miliarde de dolari în 2026.

China este o piață deosebit de puternică pentru vehicule electrice, unde s-au vândut un număr record de vehicule electrice în 2020. Cu toate acestea, schimbările recente de politici din industria vehiculelor electrice din China și cea mai recentă pandemie de Coronavirus au încetinit avântul puternic al vehiculelor electrice. În ciuda acestui fapt, numărul de vehicule electrice vândute în China a înregistrat în continuare o creștere modestă de 8% anual din 2019-2020 la un record de 1,3 milioane de unități vândute.

De asemenea, se așteaptă ca cererea să revină după recesiunea abruptă a anului 2020 pentru întreaga industrie, iar vânzările de vehicule electrice vor crește cu peste 51% până la aproape 2 milioane de vehicule electrice vândute. Expertul în industria auto Chris Jones a remarcat: „Perspectivele sunt foarte bune pentru piața autovehiculelor electrice din China în 2021. Există deja o rețea excelentă de încărcătoare publice standardizate pentru vehiculele electrice în China, un sprijin guvernamental bun și acum o revenire la cererea puternică a consumatorilor.”

Două mărci, SAIC-GM-Wuling și Tesla, și autovehiculele lor au condus industria chineză de vehicule electrice printr-o perioadă dificilă cauzată de pandemie. Tesla Model 3 a fost cel mai popular vehicul electric din China pentru o perioadă până când Wuling Hong Guang Mini EV a intrat pe piață la mijlocul anului 2020. Începând din iulie 2020, Tesla Model 3 a fost cel mai înregistrat autovehicul electric nou din China, urmat de Wuling Hong Guang Mini EV care vine deja strâns din spate.

Se estimează că 11.000 de Model 3 au fost înregistrate în acea perioadă, în timp ce 7.250 Wuling Hong Guang Mini EV au fost deja înregistrate, în ciuda livrărilor care încep în aceeași lună. Până la sfârșitul anului 2020, SAIC-GM-Wuling devenise cel mai popular brand EV din China, cu aproximativ 177.000 de unități în vânzări de vehicule, comparativ cu cele 137.460 de unități Tesla.

Cele două mărci oferă două vehicule electrice foarte diferite și totuși au găsit un succes comun care a condus piața chineză a vehiculelor electrice într-un moment dificil. Jones mai spune: „Dacă nu ar fi fost succesul uriaș al acestor două vehicule electrice foarte diferite, piața chineză a vehiculelor electrice ar fi scăzut în 2020. Cele două modele reprezentau 1 din 5 din toate vehiculele electrice vândute în China.”

Articole similare

Ad