Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker și Lufthansa Cargo lansează o linie de zbor cu emisii zero de CO2 între Europa şi China

DB Schenker și Lufthansa Cargo au lansat prima conexiune de zbor din istorie în care marfa poate fi transportată cu emisii zero de CO2. Companiile au lansat zboruri săptămânale între Frankfurt pe Main și Shanghai Pudong, iar cerințele de combustibil sunt acoperite în întregime de Sustainable Aviation Fuel (SAF). Economiile de kerosen convenţional vor fi de 174 de tone metrice săptămânal. „De acum, lanțurile de aprovizionare cu emisii neutre de carbon sunt, de asemenea, fezabile. Zborurile săptămânale între Frankfurt și Shanghai sunt începutul unei noi ere. În continuare, economia și politica vor trebui să preia responsabilitatea de oferi mai multă capacitate pentru combustibili sustenabili“, spune Jochen Thewes, CEO DB Schenker. În completare, Dorothea von Boxberg, CEO Lufthansa Cargo, afirmă: „Cu primul zbor de marfă durabil din lume efectuat la sfârșitul lui 2020, am demonstrat că zborul fără emisii este posibil. Acum, am lansat împreună prima relaţie de zbor de marfă durabilă regulată din lume, deschizând calea pentru mai multe conexiuni de acest fel. Mizăm pe determinarea industriei noastre și pe dedicația consumatorilor de a face acest lucru din împreună.”

Combustibilul durabil pentru aviație este produs în principal din deșeuri de biomasă, cum ar fi uleiurile vegetale și de gătit, uzate.

Volumul săptămânal de combustibil sustenabil SAF achiziționat de DB Schenker și Lufthansa Cargo corespunde a 174 tone metrice de kerosen consumate în mod obişnuit până la Shanghai și înapoi. Însă, din motive tehnice și juridice, în prezent nu este posibil să se alimenteze un avion numai cu SAF, ci acesta este amestecat cu kerosen convențional prin intermediul sistemului de realimentare al aeroportului și consumat proporțional de toate aeronavele alimentate ulterior.

În total, o neutralitate a gazelor cu efect de seră de 20.250 de tone metrice va fi asigurată în timpul programului de zbor de vară al Lufthansa Cargo.

În prezent, SAF este de aproximativ trei ori mai scump decât kerosenul fosil și cantitatea disponibilă pe piață este limitată.

Articole similare

Ad