Noul entuziasm în abordarea taxei auto a început să se estompeze: ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer (CSU) refuză să lucreze cu anchetatorul numit de Bundestag. Acest lucru reiese dintr-o scrisoare trimisă de avocatul ministrului către Agenția Germană de Presă săptămâna aceasta, care neagă că acesta ar avea ceva de ascuns.
Plângerea a vizat accesul la inboxul e-mailului lui Scheuer, care îi este disponibil ca membru al Bundestag ofițerului de anchetă Jerzy Montag. Ministrul nu a fost de acord cu „imixtiunea extinsă în drepturile sale garantate constituțional ca membru al parlamentului federal“. Avocatul acestuia, în scrisoarea transmisă presei, subliniază că toată corespondența din e-mailul deputatului a fost deja predată comisiei de anchetă.
Însă critici acerbe au venit din partea opoziției: „Ministrul Scheuer continuă să folosească toate mijloacele pentru a construi un zid în faţa e-mailurilor, deci se pare că are ceva de ascuns”, a spus politicianul FDP pe transport, Oliver Luksic. „Nu are dreptul să refuze, ci trebuie să coopereze cu anchetatorul. Un astfel de comportament este nedemn de un ministru”, a spus acesta, completat de deputatul Oliver Krischer: „doar cei care au ceva de ascuns nu lucrează cu ofițerul de anchetă.” Acesta presupune că ministrul are lucruri de ascuns legate de introducerea taxei auto, iar pentru că asta se poate dovedi prin corespondenţa scrisă, ministrul nu este de acord să i se caute în e-mail.
Modelul german pentru taxa auto a eșuat în vara lui 2019 în fața Curții Europene de Justiție. Opoziția îl acuză pe Andreas Scheuer, printre altele, că a încheiat contracte înainte de a exista securitate juridică, în vreme ce operatorii planificați solicită despăgubiri de 560 de milioane de euro după ce guvernul federal a reziliat contractele imediat după hotărâre.