Rail Hub Transylvania a fost înființată în urmă cu doi ani de familia Gorban, care activează de mai mulți ani în comerțul cu cereale prin intermediul Transylvania Invest, un business care generează volume foarte mari și care devine tot mai competitiv, motiv pentru care a fost s-a dorit expansiunea către piețe și servicii noi. Compania a început construcția terminalului de la Arad în 2019, care inițial a fost dedicat cerealelor, ulterior dezvoltându-se ca terminal intermodal.
„Datorită implicării în logistica proprie, soțul meu a înțeles devreme cât de esențial este acest domeniu și astfel s-a aplecat spre a găsi soluții mai bune și mai competitive de transport. În cea mai mare parte, mărfurile noastre sunt livrate în vagoane convenționale de cereale, atât către procesatorii din Europa, cât și spre Portul Constanța. Faptul că am construit această soluție intermodală – prin intermediul căruia noi să dezvoltăm inclusiv livrarea în containere, nu a fost decât un plus“, a explicat Louisa Gorban, managerul Rail Hub Transylvania, în cadrul videoconferinței Tranzit „Transportul intermodal din România, în pericol să deraieze?“ – Powered by AFLUENT și RAIL HUB TRANSYLVANIA. Pe lângă liniile maritime care pleacă din Portul Constanța, cerealele exportate prin intermediul operatorului feroviar din Arad au luat calea Europei. În plus, operatorul de terminal prestează servicii de transport cereale și pentru marii fermieri care își vând singuri marfa în extern, dar care folosesc Rail Hub Transylvania pentru servicii logistice.
Tot traficul intermodal se realizează prin intermediul gării Glogovăț comuna Vladimirescu, județul Arad, aflată la o distanță foarte mică de terminal. Mai departe, de aici trenurile beneficiază de acces la coridorul IV pan-european – Nădlac – Constanța, cel care face legătura dintre vestul și sud-estul țării. Compania a investit în permanent în noul terminal. La momentul de față pot fi operate simultan două trenuri pe cele două linii existente în terminal, una de 630 de metri, cealaltă de 650 de metri, fiind bugetată și o a treia linie ce va fi folosită pentru gararea garniturilor. De asemenea, anul acesta va fi renovată o hală construită pe structură metalică, ce urmează a fi folosită la operațiuni de cross-dock.
Ca și dotări tehnice, compania a investit în unități mobile, respectiv 15 containere, două reackstacker-uri de 45 de tone, un șasiu basculabil dedicat cerealelor, alături de o macara pe care o folosește, la nevoie, în terminal. Totodată, unitatea beneficiază și de un cântar pe calea ferată, dar și de unul auto. Pe lângă mărfurile containerizate și cereale, poate gestiona trenuri cu îngrășăminte chimice sau alte tipuri de marfă vrac, dispunând de o platformă betonată și spații de depozitare specifice, atât pentru cereale – inclusiv silozuri, dar și pentru mărfuri generale.
Mai multe despre activitatea companiei arădene și despre terminalul intermodal puteți citi în numărul din luna Mai al revistei TRANZIT.