Săptămâna trecută, Autoritatea pentru sisteme portuare din Marea Adriatică de Est a semnat concesiunea pentru Platforma Logistică Trieste, care va dura până în 2052, companiei Hhla Plt Italia, controlată de Autoritatea Portuară din Hamburg, Hamburger Hafen und Logistik. Terminalul multifuncţional este situat în Zona Liberă din Trieste şi se întinde pe o suprafață de 27 de hectare, iar în partea de sud este în construcție un terminal pentru Ro-Ro și containere.
Prezența Germaniei în Trieste este astfel consolidată, după ce, tot luna aceasta, a mai avut loc un alt eveniment: dublarea serviciului feroviar de la terminalul Samer Seaport din portul Trieste, la terminalul intermodal Tricon din Nürnberg, administrat de grupul Bayernhafen, trecându-se la două călătorii săptămânal. Din noiembrie 2020, acest serviciu a gestionat 1.400 de unități de marfă, datorită mai ales colaborării cu compania intermodală Alpe Adria și compania de transport maritim Dfds. „Conexiunea are ca scop eficientizarea activităţii printr-un model flexibil de conexiune feroviară implementat în cooperare cu Merci Italia Rail, principala companie feroviară națională”, explică Autoritatea Portuară.
Conexiunea deservește transportul combinat maritim-feroviar către și dinspre Turcia și, în viitor, își propune să deservească și navele-container care sosesc din Asia. „Sistemul nostru logistic este capabil să răspundă cererii, prin dezvoltarea constantă a rețelei intermodale”, explică președintele Autorității Portuare Zeno D’Agostino. „Odată cu creșterea capacității feroviare, în 2025 vom putea garanta manevrarea unor volume de aproape trei ori mai mari decât cele actuale, datorită modernizării sistemului feroviar”.