Scăderea prețurilor pe transportul feroviar de mărfuri a ajutat la creșterea volumelor, în același timp cu schimbarea modală dorită din punct de vedere politic la nivelul UE. Cu toate acestea, operatorii de căi ferate private solicită prudență.
Mai multe țări au redus sau au suspendat deja taxa pe calea ferată în timpul crizei provocată de coronavirus. Printre cele care au luat măsuri se numără Austria, Luxemburg și Franța, printre altele. Acum, Germania a decis acum să reducă și mai mult tarifele, de la 50% la 98% până la sfârșitul anului 2021. Pentru acest lucru, au fost bugetate aproximativ 600 de milioane de euro. Astfel de măsuri sunt cele mai bune mijloace de a sprijini industria transportului feroviar de mărfuri în pandemie într-un mod corect, transparent și nediscriminatoriu, a comentat Asociația Europeană de Transport Feroviar (ERFA). Cu toate acestea, statul trebuie să se asigure că sprijinul nu va conduce la subvenționări încrucișate sau la alte activități. Asociația avertizează că recapitalizarea operatorilor individuali în cadrul programelor naționale de finanțare nu ar trebui permisă, nici direct, nici indirect. Dacă un holding primește ajutor, este important, la nivel de încredere a pieței, ca utilizarea fondurilor să fie controlată și că ajutorul nu va submina concurența, subliniază ERFA.