Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de șoferi și de camioane, una dintre probleme mai vechi ale polonezilor

În cadrul unui webinar organizat de Asociația poloneză de transport și logistică TLP și Santander Bank Polska s-a amintit și faptul că transportatorii se confruntau cu tot felul de provocări și înainte de pandemie, cea mai mare dintre ele fiind lipsa de camioane de pe piață. Conform unui studiu al TLP, principala cauză a acestei crizei este deficitul de șoferi.

Numai în Polonia se estimează că ar mai fi nevoie de 200.000 de conducători auto profesioniști, ceea ce creează presiune pentru creșterea salariilor. Potrivit unor economiști de la Santander Bank Polska, acestea s-ar putea mări în 2021 cu 8,8%, ca medie pe țară.

În afară de deficitul de șoferi, trebuie remarcat, așa cum atrage atenția președintele Asociației Angajatorilor polonezi din Transport și Logistică, faptul că mulți transportatori și-au retras din exploatare o parte din flotă și de teama evoluțiilor ulterioare. Iar profiturile mai mici din ultimul timp, pentru unii operatori, și perspectiva ca ele să scadă și mai mult pe viitor, din cauza noilor reglementări din Pachetul Mobilitate, au făcut să iasă deja de pe piață firmele mai puțin eficiente. Iar din dorința de a oferi mai multă flexibilitate companiile mari ar putea să atragă mai mulți subcontractori în modelul lor de afaceri, pe baza unor colaborări pe termen lung.

Alte obstacole care se văd deja în 2021 sunt întreruperea lanțurilor logistice din automotive, care înseamnă că transportatorii trebuie să aștepte până anul viitor pentru a cumpăra noi camioane.

Articole similare

Ad