După lansarea sa la nivel mondial în septembrie 2020, noua generaţie a autobuzului interurban Mercedes-Benz Intouro a ajuns şi în România. Cu o caroserie reproiectată, mai ușoară și cu aerodinamică optimizată, ce asigură o eficiență și mai mare în reducerea consumului de combustibil, Intouro este alegerea ideală pentru transportul regulat judeţean şi interjudeţean, pentru cursele de convenţie, dar şi pentru transferuri sau excursii.
Vehiculul demo este prezentat în cadrul unor evenimente locale, organizate în mai multe orașe din țară: București (4 iunie), Constanța (8 iunie), Iași (9 iunie), Suceava (10 iunie), Cluj-Napoca (15 iunie), Alba Iulia (16 iunie), Timișoara (17 iunie) și Arad (18 iunie).
Noul Mercedes-Benz Intouro este primul autobuz ce dispune de sistemul de frânare de urgență Active Brake Assist 5 (ABA 5), care poate efectua o oprire automată completă a autobuzului cu scopul de a evita pietonii sau alte obstacole mobile sau fixe.
Între noile echipări de siguranță disponibile pentru Intouro se numără şi pachetul opțional Sideguard Assist, sistemul de asistență la viraje, cu funcție de detectare a pietonilor. Astfel, împreună cu ESP în standard și alte echipări de siguranță, noul Intouro îmbină cele mai avansate tehnologiile de siguranță dezvoltate de Mercedes-Benz pentru autobuze până în prezent.
Cu o gamă largă de configurații, noile autobuze Mercedes-Benz Intouro acoperă o gamă extinsă de aplicații de transport călători. Aerodinamica optimizată și noua caroserie mai ușoară asigură o și mai mare eficiență în materie de consum de combustibil. În funcție de modelul de operare al autovehiculului, consumul este cu până la 3% mai mic în varianta standard, față de generația anterioară, iar cu pachetele opționale, consumul poate fi redus și mai mult.
Pentru început, Intouro este disponibil ca autobuz clasic cu două axe, în două variante de lungimi, de 12,18 m, respectiv 13,09 m. Daimler Buses a anunțat deja extinderea gamei cu un vehicul compact, ușor de manevrat, care va măsura 10,75 m și un autobuz impresionant cu trei axe, lung de 14,88 metri.
În numărul de iulie al revistei Tranzit veţi putea citi articolul de test-drive realizat cu noul model.