Compania austriacă Herbert Temmel Spedition und Logistik, testează un Mercedes Actros MP3 vechi de 10 ani, care a fost convertit de să funcționeze electric de către start-up-ul e-troFit.
Testele durează deja de câteva săptămâni, iar proiectul pilot este destinat să furnizeze informații cu privire la utilizarea și fiabilitatea vehiculului în condiții reale de funcționare a vehiculului. Camionul pre-serie a obținut omologare rutieră, iar proiectarea poate fi validată în utilizarea clienților și a cunoștințelor dobândite pentru dezvoltarea ulterioară a unor serii mici de producție.
Compania austriacă Temmel are o flotă modernă ce cuprinde aproximativ 140 de vehicule, cu care se parcurg în medie 60.000 de kilometri în fiecare zi. „Deoarece componentele sensibile din punct de vedere tehnic, cum ar fi motorul, transmisia și controlul emisiilor, sunt îndepărtate în timpul unei echipări retrofit, a fost logic ca noi să modernizăm un vehicul uzat, atât din motive financiare, cât și din motive de protecție a climei”, a explicat directorul general Temmel, Martin Lovit. „Prin faptul că nu producem un alt șasiu, economisim 37 de tone de CO2”.
„Din punctul nostru de vedere, o unitate electrică cu baterie este cea mai bună alegere pe termen mediu, în special în zonele urbane. Costurile reduse de întreținere și service sunt, desigur, un factor esențial și pozitiv. În prezent, folosim vehiculul pe distanțe scurte, zona ideală de aplicare a proiectului care are o capacitate a bateriei de 120 kWh net”, a precizat Günther Bulla, manager de transport Temmel. Ca și alternativă la această capacitate scăzută a bateriei, sistemul de acționare electrică al e-troFit poate fi scalat până la 240, 300 sau chiar peste 700 kWh net, în funcție de scenariul aplicației. „În cazul unei operațiuni de transfer cu puncte fixe de trecere, infrastructura de încărcare necesară poate fi de asemenea furnizată cu ușurință”, a explicat Robert Reisenauer, șef de vânzări și marketing la e-troFit.