Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și transportatorii polonezi au nevoie de sprijinul guvernului în privința fiscalității

În timp ce în cazul transportatorilor care fac cabotaj și cross trade asociația poloneză de transport și logistică TLP estimează creșteri cu salariile de 40-60% din cauza Directivei Detașării, nu toate firmele din domeniu sunt afectate de noua reglementare. Operatorii care fac doar curse bilaterale par mulțumiți, deoarece acest serviciu nu este inclus printre cele unde se aplică ea.

Din nefericire însă, o creștere semnificativă a costurilor pentru transportatorii care fac cabotaj și cross trade va duce la eliminarea a mii de ansambluri din aceste tipuri de operațiuni, iar ele vor încerca să fie implicate în transport național sau bilateral, unde cererea este mult mai mică și unde, deci, se va ajunge la o luptă disperată pentru comenzi.

Pentru a preveni un asemenea dezastru, TLP consideră că este nevoie de acțiune legislativă din partea guvernului Poloniei, astfel încât să se împiedice creșterea poverii contribuțiilor sociale și a impozitelor asupra firmelor de transport. Amendamentul sugerat de asociație ar trebui să acopere regulile pentru plata beneficiilor legate de rambursarea costurilor de întreținere ale șoferilor care lucrează peste granițe, unde vor primi remunerații egale cu cele ale șoferilor locali.

În acest caz, se pune întrebarea dacă este în interesul guvernului să mențină contribuțiile sociale și taxele și impozitele la un nivel similar cu cel anterior lui 2022. Și sigur că pe termen scurt nu există un astfel de interes.

Dar pe termen lung eșecul guvernului în a proteja interesele industriei de transport internațional, unde sunt angajați 250.000-300.000 de șoferi, va duce la scăderea cu 20% a volumelor pentru 36.000 de firme și vor apărea probleme serioase legate de oferta prea mare de servicii de transport prin retragerea a numeroase ansambluri pe piața internă. Astfel că zeci de mii de locuri de muncă se vor pierde, câteva mii de firme vor falimenta, cele mai multe mici și mijloci, și atunci și banii colectați de guvern vor fi mai puțini, ca și banii colectați de administratorul drumurilor și de bugetele locale sau banii din TVA, accize ș.a.

TLP menționează că un ansamblu care parcurge 100 km generează venituri de 278 de zloți polonezi (1 zlot polonez este aproximativ echivalentul a 1,09 lei) și că prăbușirea industriei de transport va duce pe termen lung la o scădere vizibilă a PIB-ului Poloniei, unde are o pondere de circa 6%, dar și la pierderea competitivității firmelor poloneze care produc pentru UE.

Iar colapsul industriei de transport va pune în dificultate și sistemul bancar și industria serviciilor financiare, din cauza incapacității transportatorilor de a plăti împrumuturile, asigurările ș.a., și furnizorii de carburant, care vor acumula datorii din partea transportatorilor, și industria auto în ansamblul ei. Deci este în interesul unei mari părți a economiei și în interesul statului să se ia măsuri care să limiteze creșterea costurilor cu forța de muncă din transportul rutier internațional.

Articole similare

Ad