Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franța introduce obligativitatea pașaportului sanitar pentru șoferi și nu recunoaște unele coduri QR

Așa cum știți deja, pe 16 iunie a intrat în vigoare Regulamentul European ce impune pașaportul sanitar în format digital, ce atestă starea sănătății deținătorului din perspectiva Covid-19, cu scopul declarat de a facilita mobilitatea în cadrul UE. Dar acesta nu stabilește și excepțiile pentru grupurile profesionale esențiale, cum ar fi cel al lucrătorilor din transportul rutier.

Italia a decis să îi excludă pe aceștia de a obligația de a avea certificat Covid și le cere doar o Declarație de Deplasare completată online sau pe hârtie. Dar Franța, de exemplu, impune de la începutul lui august ca ei să aibă pașaport sanitar când trec granița și când intră în restaurante, cafenele, centre comerciale, spitale și centre sociale, ca și atunci când călătoresc cu avionul, trenul sau autobuzul pe distanțe lungi, ceea ce împiedică grav desfășurarea operațiunilor de transport internațional de marfă. Mai mult decât atât, numeroși transportatori spanioli s-au plâns asociației FENADISMER că au dificultăți în a-și dezvolta activitatea deoarece o mare parte dintre codurile QR încorporate în certificatele Covid emise de Consiliul de Sănătate al Comunităților Autonome nu sunt valabile la controalele derulate de autoritățile franceze la unele puncte de trecere a frontierei.

FENADISMER și-a exprimat în repetate rânduri, în ultimele două luni, convingerea că solicitarea unui astfel de certificat la granițele dintre statele UE poate fi un obstacol pentru dezvoltarea normală a transportului rutier, mai ales pentru șoferii care fac internațional, și a cerut ca transportatorii să fie exceptați de la obligația de a-l deține, bazându-se și pe recomandările Consiliului European de a garanta coridoare verzi pentru transport, libere de restricții din motive de sănătate.

Articole similare

Ad