Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Trucks: prețul propulsiei electrice sau pe hidrogen trebuie să fie comparabil cu operarea pe motorină

Producătorul de camioane Daimler Trucks este încrezător că va depăși tehnologia convențională diesel pentru camioane mai repede decât ținta politică a UE. Scopul este de a reduce emisiile de CO2 pentru propria flotă de camioane până în 2030 mai mult decât cere comunitatea internațională, a declarat directorul tehnologic al companiei, Andreas Gorbach, presei germane.

Tehnologia oferă posibilități, dar încă vorbim de o variație mare a procentului în care se vor înscrie camioanele electrice sau pe hidrogen în producția totală, și asta pentru că este dificil de prezis „cum se vor dezvolta exact prețurile la electricitate și hidrogen, cum progresează extinderea infrastructurii în ambele domenii și dacă politicienii stabilesc rapid cursul pentru un nivel de egalitate față de motorină”.

În prezent, UE stipulează că producătorii de camioane trebuie să reducă emisiile de CO2 ale flotelor de vehicule nou înmatriculate cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030, comparativ cu perioada de referință între mijlocul anului 2019 și mijlocul anului 2020. În caz contrar, există riscul unor penalități foarte mari.

Potrivit lui Gorbach, cheia este ca achiziționarea de camioane cu acționare alternativă trebuie să se amortizeze cât mai repede posibil la cumpărători. „În calitate de producător de camioane, nu putem spune cumpărătorilor că oferim doar vehicule electrice și asta costă clientului o anumită sumă pe mașină”, a spus Gorbach. Mutarea către acționarea alternativă funcționează pe piața camioanelor doar dacă valoarea adăugată a afacerii este imediat disponibilă pentru client. Acest lucru ar duce automat la o creștere a ratei de penetrare a unităților neutre din punct de vedere climatic, pentru că clienții de camioane sunt interesați în primul rând să facă profit și apoi contează protecția mediului. „Desigur, există clienți de camioane care, pe baza strategiei lor de sustenabilitate, spun deja: Vreau să conduc verde. Dar nu reprezintă majoritatea”, a spus Gorbach. „Clienții gândesc economic. Și atâta timp cât funcționarea unui camion diesel este mai economică pentru client decât cea a unui camion cu pilă de combustie sau cu baterie, el va continua să opteze pentru motorină.”

Articole similare

Ad