Până în prezent, statul german a plătit peste 60 de milioane de euro ca primă de casare pentru camioane, din care 59,6 milioane de euro pentru achiziția de camioanele diesel noi și încă 2,6 milioane de euro pentru camioane cu alt tip de propulsie, dar nu electrică sau cu hidrogen, potrivit unui răspuns al guvernului federal la o cerere din partea grupului parlamentar Verde.
În noiembrie 2020, la o întâlnire cu reprezentanți ai mediului de afaceri, guvernul federal a anunțat ajutoare suplimentare în valoare de miliarde de euro pentru a ajuta industria auto germană să traverseze prin criza Corona și pentru a accelera tranziția către vehicule mai ecologice. Ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer (CSU), a inițiat finanțarea la începutul anului 2021. Printre aceste ajutoare se numără și un bonus nou pentru dezmembrarea camioanelor vechi de pe drum și pentru a spori vânzările de modele mai noi. Planurile au fost prost primite de ecologiști, deoarece promovează și motorina, iar Agenția Federală de Mediu a criticat și ea propunerea, câtă vreme peste 96% din vehiculele subvenționate sunt camioane diesel convenționale. „În loc să se investească în protecția climei, 100% din banii din impozite vor fi direcționați către tehnologiile de propulsie pe bază de combustibili fosili care nu au viitor”, reclamă verzii.