Urgența aprovizionării cu alimente și combustibil cauzată în Marea Britanie de lipsa șoferilor se transformă într-o situație care oscilează între dramă și comedie. Astfel, oficialii guvernamentali, care sunt acum în căutarea oricărei soluții pentru a o evita pe cea solicitată de mult timp de asociațiile transportatorilor rutieri și companiilor și anume deschiderea rețelei de imigrare pentru a readuce cel puțin acei șoferi străini care au fost nevoiți la începutul pandemiei să părăsească țara și nu au mai putut reveni din cauza restricțiilor Brexit. Astfel, după scrisoarea trimisă de subsecretarul pentru transport, Charlotte Vere, tuturor pensionarilor care dețin licențe C și CE pentru a reveni la volan, ministrul justiției Dominic Raab a propus, într-un interviu, să-i folosească pentru aceste sarcini și pe cei condamnați cu pedepse penale care se pot transforma în muncă în folosul comunității care dețin permis de conducere categoria C+E.
În acest fel, spune Raab, există două avantaje: primul este creșterea numărului de vehicule comerciale aflate în circulație, iar al doilea este oferirea unui loc de muncă și, ulterior, unui venit sigur celor care altfel s-ar putea întoarce din nou la comiterea de infracțiuni și, ulterior, la închisoare. Raab însuși a respins cererea făcută de opoziția laburistă de a elibera 100.000 de vize de imigrare pentru șoferi, argumentând că țara va rămâne astfel dependentă de lucrătorii străini pe termen lung și că această soluție ar reduce salariile actuale. Paradoxul acestui răspuns este că Raab este fiul unui imigrant din fosta Cehoslovacie. Ministrul ar fi în continuare disponibil pentru a trimite solicitanții de azil în cabină în timp ce cererile lor sunt evaluate. Potrivit unor estimări, aproximativ 33.000 de oameni din Marea Britanie așteaptă această decizie de mai bine de un an.