Polițiștii rutieri din provincia Castelnuovo Rangone, din Modena, au descoperit un camion echipat cu anvelope mai mari, un truc pentru a manipula tahograful să înregistreze o viteză falsă.
Tehnicile de manipulare a tahografului sunt folosite încă de la inventarea tahografului, cea mai cunoscută fiind cea de montare a unui magnet pe impulsor, dar și diverse softurile care „ajută” la înlocuirea timpilor de condus cu cei de repaus. Mai nou, se pare că a apărut o metodă nouă, ce poate scăpa până și unui ochi format în depistarea acestor fraude. Recent, în timpul unor controale de rutină ale poliției rutiere din Castelnuovo Rangone, în provincia Modena, oamenii legii au oprit și amendat un șofer de camion care conducea un camion articulat, care a implementat o stratagemă simplă, dar „rafinată” pentru a ocoli tahograful: echiparea cu anvelope mai groase. Se pare că tahograful a fost calibrat cu anvelope de o altă dimensiune, care au fost schimbare între timp cu unele mai groase și mai mari, ceea ce însemna că aparatul înregistra o altă viteză decât cea reală. Camionul a fost însoțit într-un service, care a certificat această practică. Șoferul a fost amendat cu 866 de euro și i s-a suspendat permisul de conducere.
Foto: bigrigs.com.au