Dupa primele 90 de zile in functia de membru al consiliului de conducere, responsabil pentru vehicule comerciale, dr. Wolfgang Bernhard a prezentat in cadrul unei conferinte de presa planurile companiei germane pe perioada mandatului sau. Desi situatia economica globala ramane inca dificila, vanzarile Daimler Trucks in primele cinci luni ale anului sunt similare cu cele de anul trecut: 180.119 unitati vandute in perioada ianuarie – mai 2013, cu numai 3% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cea mai mare crestere s-a inregistrat in Brazilia unde s-au vandut 15.823 unitati, fata de 10.313 in 2012. In Europa de Vest vanzarile au scazut usor (21.157 fata de 22.633 anul trecut), la fel si in America de Nord (53.259 unitati fata de 54.615) si in Japonia (14.248 fata de 14.960). In India Daimler a vandut circa 2.700 de vehicule BharatBenz numai in 2013, ocupand locul patru din punct de vedere al marcilor inmatriculate pana in mai.
DAIMLER Trucks se asteapta la o crestere usoara in a doua jumatate a anului, numarul comenzilor primite pana in mai fiind de 212.000 de vehicule, cu 19% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Rezultatele bune obtinute pana acum la nivel mondial a determinat conducerea Daimler Trucks sa foloseasca la maximum sinergiile dintre unitatile sale de productie din intreaga lume, dupa modelul dezvoltarii motorizarilor, care poate fi extins pentru o serie mai mare de componente. Astfel de la 1 iunie s-a creat o divizie pentru dezvoltarea unui sistem modular de vehicule care priveste utilizarea acelorasi elemente de sasiu, cabina si sisteme mecanice si electronice. Pentru Asia, Daimler Trucks a lansat modelul de business asiatic in cadrul caruia s-a luat decizia de a produce camioane Fuso in India. Camioanele produse aici vor fi vandute pe toate pietele din Asia si Africa, primul lot fiind deja livrat in Sri Lanca. Potrivit specialistilor Daimler Trucks pana la 70 % din camioanele produse in prezent pot folosi piese dintr-un sistem modular global in viitor. Pentru asigurarea succesului viitor noul sef al divizei de vehicule comerciale Daimler Trucks a asigurat ca producatorul german va continua dezvoltarea de inovatii tehnologice menite sa reduca costul total de operare. Printre acestea se numara imbunatatirea continua a motoarelor pe motorina, dezvoltarea de vehicule hibride, precum Fuso Canter EcoHybri, creearea unor noi concepte de propulsie pe gaz natural si imbunatatirea aerodinamicii pentru combinatiile autotractor – semiremorca.