Goodyear Dunlop saluta un nou set de propuneri lansate de Uniunea Europeana in vederea schimbarii prevederilor legislative care vizeaza dimensiunile camioanelor, in acord cu o serie de motivatii legate de un nivel cat mai ridicat al protectiei mediului si al sigurantei rutiere, si subliniaza rolul pe care il joaca anvelopele in atingerea acestor obiective.
Comisia Europeana a inaintat un proiect de lege care, daca va fi adoptat, va oferi mai multa libertate cu privire la dimensiunile vehiculelor.
In cazul adoptarii sale, acest set de masuri poate conduce la aparitia, pana in 2018, a unei noi generatii de vehicule proiectate pentru drumurile europene. Goodyear Dunlop incurajeaza adoptarea acestor schimbari propuse de factorii de decizie si legiuitori ai Uniunii Europene.
Desi propunerile legislative se adreseaza vehiculelor transportatoare de bunuri grele, este important de retinut faptul ca anvelopele joaca un rol esential pentru configuratia si performanta tuturor tipurilor de vehicule. Anvelopele constituie singurul punct de contact dintre vehicul si carosabil, de unde rezulta relevanta lor pentru siguranta. Legat de protectia mediului, o rezistenta la rulare redusa duce la reducerea consumul de carburant si de emisii de CO2. Mai mult decat atat, dimensiunile anvelopelor si capacitatea lor maxima de incarcare afecteaza atat capacitatea de incarcare a vehicului cat si inaltimea totala a acestuia. Aceasta permite o mai mare flexibilitatea in proiectarea vehiculului si confera o capacitatea de incarcare mai mare.
“Salutam noile propuneri legislative si speram ca vor fi cat mai curand implementate de catre toate tarile membre ale Uniunii Europene”, a spus Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA, Goodyear Dunlop Tires Europa. “De ani buni, dimensiunile vehiculelor au fost foarte drastic restrictionate, iar aceasta a condus, intr-o anumita masura, la o dezvoltare limitata. In ultimii ani, anvelopele au putut oferi operatorilor parghiile necesare pentru a realiza economii in temeni de costuri la carburant, ceea ce a insemnat si o reducere a emisiilor nocive. Odata cu aceste noi propuneri legislative, impreuna cu anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare pe care noi le oferim, operatorii vor putea economisi inca mai mult, protejand astfel mediul inconjurator. O vizibilitate mai mare pentru sofer va fi un beneficiu aditional ce deriva din aceste schimbari propuse si va duce la imbunatatirea sigurantei rutiere, ceea ce este de asemenea de salutat.”