Iveco Bus își extinde portofoliul pe segmentul urban cu modelul Streetway cu podea coborâtă, special destinat piețelor central și est-europene. Vehiculul este o soluție economică și eficientă, care beneficiază de aceleași avantaje tehnologice binecunoscute ale gamei Iveco, și este disponibil cu motorizare diesel și CNG Euro 6E. Streetway va fi asamblat în Turcia, de către Otokar, cu care Iveco a încheiat un parteneriat în urmă cu un an și jumătate, în vederea creșterii capacității de producție.
Premiera autobuzului urban Iveco Streetway a avut loc la Split, în Croația, în decorul de poveste oferit de coasta Dalmației. Vehiculul cu podea coborâtă se adresează piețelor central și est-europene, unde se cer în special soluții tehnologice sustenabile, însă nu foarte scumpe, și va fi oferit, de asemenea, în Africa, Asia și Orientul Mijlociu. Pe acest considerent, Streetway a fost proiectat exclusiv cu motorizare FPT Industrial, propulsia electrică rămânând rezervată modelelor E-Way, Urbanway și Crealis. „Aproape 60% din licitațiile derulate pe piețe noastre țintă pentru acest produs vizează autobuze diesel și pe gaz. Inclusiv în marile metropole europene încă se fac achiziții de vehicule având motoare cu ardere internă”, a declarat Stéphane Espinasse, Iveco Bus Brand Lider. Constructorul italian asamblează anual aproximativ 1.000 de autobuze la fabrica sa din Annonay, Franța, unde capacitatea maximă de producție a fost atinsă (300-400 dintre acestea sunt electrice), iar alte aproape 4.000 de unități pot fi produse în Cehia, la Vysoke Myto (aici, cu precădere Crossway, diverse configurații).
Streetway va fi asamblat în fabrica Otokar din Turcia, după standardele europene și cu componente și accesorii de producție europeană. Prețul final însă va fi mai mic, în funcție de configurație (180.000-200.000 de euro în varianta cu aer condiționat, cu 5-10% mai mic comparativ cu modelul etalon Urbanway).
Numeroase opțiuni de configurare
Noul autobuz e disponibil în variante de 12 și 18,75 m lungime, cu motoare Cursor 9 Euro 6E, diesel sau pe gaz natural comprimat, ce dezvoltă 310 și 360 CP; cuplul motor maxim este de 1.300/1.640 Nm. Montate longitudinal, propulsoarele sunt cuplate cu transmisia automată ZF EcoLife 2 sau Voith Diwa 6 și cu axa motoare ZF AV 133. În special autobuzul pe gaz natural are o amprentă de carbon excelentă, emisiile de CO2 fiind reduse cu până la 95%.
Streetway a fost conceput din start pentru a fi un autobuz foarte versatil. Podeaua complet coborâtă asigură deplasarea facilă la bord, cu acces pe două sau trei uși (la alegere), cu deschidere în interior. La ușa din mijloc se montează și rampa pentru cărucior.
Interiorul este luminos, grație liniei coborâte a geamurilor și cromaticii în nuanțe deschise. Cabina șoferului este separată prin geamuri de restul vehiculului și configurată cu numeroase spații de depozitare, inclusiv deasupra scaunului.
Deși este un autobuz de buget, Streetway nu face compromisuri la siguranță, fiind echipat cu ABS, EBS, ASR, sistem de alertă privind temperatura crescută în compartimentul motorului și sistem automat de stingere a incendiului. În plus, suspensia electronică asigură stabilitate în viraje, dar și o experiență plăcută de călătorie.
Streetway se remarcă prin robustețe și rezistență în timp. Secțiunile principale ale scheletului autobuzului sunt sudate, pe aceasta din urmă fiind lipite panourile laterale din aluminiu. Întreaga structură este apoi tratată anti-coroziune, prin cataforeză. Arhitectura principalelor componente tehnice și montajul acestora permite intervenții ulterioare rapide, astfel încât timpul petrecut pentru întreținere și revizii să fie minim.
Timpul de livrare pentru Streetway va fi de 5-6 luni. Va conta însă mult și disponibilitatea principalelor componente, iar în special pentru cele electronice costul a crescut foarte mult, fapt ce se va reflecta în prețul final de achiziție.