Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ordinul 980/2011 privind normele metodologice ale OG 27/2011 cu modificarile si completarile ulterioare, modificat prin ordinul 1567 din 24.12.2013

Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1567, emis in Ajunul Craciunului, modifica normele metodologice ale OG 27/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ordinul 980/2011. Astfel, prin Ordinul 1567/2013 se reglementeaza modul in care se va face licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t si a celor de 8+1 locuri, dar si dotarii autovehiculelor si a remorcilor/semiremorcilor cu placute care sa ateste masele si dimensiunile maxime autorizate.
 

Astfel, in cazul placutelor cu masele si dimensiunile vehiculelor, daca un vehicul este dotat cu placute din care sa reiasa toate informatiile referitoare la masele si dimensiunile maxim autorizate se considera ca respectivul vehicul respecta legea. Daca exista doar placuta pentru masele maxime autorizate, atunci trebuie solicitata la RAR placuta privind dimensiunile. Iar pentru vehiculele care nu au niciun fel de placute Registrul Auto va monta o singura placuta care sa includa toate informatiile. Masuratorile se vor efectua de catre RAR, iar pentru mai mult de trei vehicule angajatii Registrului se vor putea deplasa la sediul operatorului de transport, fiind necesara o programare cu 24 de ore in prealabil. Dupa inceputul acestui an, termenul limita de la care devine obligatorie dotarea cu placute se stabileste individual pentru fiecare vehicul in parte si este data pana la care trebuie efectuata prima inspectie tehnica periodica (ITP).
Pentru a avea acces la piata de transport, operatorii de transport/intreprinderile care detin vehicule de 2,4-3,5 t masa maxima autorizata si 8+1 locuri trebuie sa respecte prevederile legale pana la 1 aprilie 2014. Termenul pana la care conducatorii auto ai acestor categorii de vehicule sunt obligati sa obtina certificat de competenta profesionala a fost stabilit in final la 1 ianuarie 2015.

Articole similare

Ad