Săptămâna viitoare va avea loc, doar cu o zi înainte de Gala Tranzit de la Cluj, de pe 10 decembrie, întâlnirea Consiliului de Miniștri de Transport din Europa, la care statele est-europene solicită încă o data amânarea prevederii întoarcerii obligatorii a camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni.
Țările est-europene aduc încă o dată, ca argument, creșterea nivelului de noxe și emisii de CO2, cauzate de cursele pe gol care se vor multiplica în urma aplicării obligației de întoarcere a camioanelor la sediul operational al firmei din țara de înregistrare
În plus, la votul Pachetului Mobilitate s-a inclus prevederea conform căreia, dacă se dovedește că această prevedere nu este utilă pentru politica de mediu a Uniunii Europene, se poate reveni asupra ei ulterior. Iar, la comanda Comisiei Europene, există un studiu de impact efectuat de firma de consultanță portugheză Ricardo care atestă că întoarcerea camionului la 8 săptămâni va determina cu siguranță creșterea nivelului de emisii poluante.
Anunțul vine la numai o săptămână după ce reprezentanta DG Move, Ewa Ptaszynska, adjunctul șefului DG Move, a afirmat că Comisia Europeană nu are nicio intenție să amâne intrarea în vigoare a legii, ci depinde doar de statele membre cum vor decide să o aplice.
Vom discuta despre rezultatul discuțiilor din Consiliul Miniștrilor și al discuțiilor miniștrilor Transporturilor din Europa cu comisarul Adina Vălean în cadrul Galei Tranzit de la Cluj, de pe 10 decembrie.