Anul acesta, Pirelli revine in WRC cu o gama de patru pneuri noi, care nu vor fi folosite doar in Campionatul Mondial de Raliuri, ci si in campionatele europene si nationale din intreaga lume. Noua gama a fost prezentata la Salonul International Autosport de la Birmingham.
Gama RK a fost dezvoltata pentru asfalt si Scorpion pentru macadam si se potrivesc unei varietati foarte mari de raliuri, atat in Campionatul Mondial, cat si in Campionatul European de Raliuri.
Pirelli a dezvoltat si unele pneuri specifice pentru evenimente particulare precum Monte Carlo sau Raliul Suediei. „Conform regulamentului sportiv vom avea un profil al benzii de rulare unic pentru asfalt si macadam. Astfel pneurile de competitie sunt acum si mai aproape de pneurile din productia de serie”, a spus Mario Isola, directorul de curse Pirelli.
Pneurile folosite cel mai des sunt cele RK, cu dimensiunea 235/40R18, disponibile pentru masinile de la clasa R5 in sus. Gama, conceputa pentru raliurile pe asfalt, are doua canaluri longitudinale, care pot fi folosite atat pe ploaie cat si pe uscat. Cele doua canaluri sunt pozitionate pe interior pentru o mai buna drenare a apei si pentru a evita acvaplanarea.
Pneul va fi disponibil in doua compozitii pentru WRC: hard pentru conditii uscate si soft pentru ploaie sau conditii de aderenta scazuta. O a treia compozitie, supersoft, va fi omologata pentru Raliul Monte Carlo unde se concureaza la temperaturi foarte scazute.