Schmitz Cargobull investeste 30 de milioane de euro intr-o noua tehnologie de productie si in extinderea capacitatii fabricii de la Altenberge. In noua hala, de circa 12.000 m2, se vor produce, din iulie 2014, componentele viitoarelor generatii de semiremorci, ce vor fi prezentate in premiera la IAA Hanovra.
Noile echipamente, foarte moderne, permit realizarea de lonjeroane prin deformare la rece, avand ca avantaje stabilitatea mai buna a sasiului, in conditiile mentinerii greutatii proprii, si o durata de viata mai mare, deoarece structura materialului nu a fost modificata.
Pentru noua generatie de semiremorci, metoda de fabricare a lonjeroanelor sudate, folosita pana acum, va fi inlocuita de un profil de cadru rulat, astfel ca se va renunta la linia de sudura, angajatilor respectivi garantandu-li-se insa un loc de munca pe alte linii de productie.
Datorita nituirii, semiremorcile vor fi in continuare usor de reparat, iar datorita galvanizarii beneficiaza de 10 ani de garantie anticoroziune.
Un alt avantaj al noii tehnologii de fabricatie este ca vor fi mai putine transporturi la fabrica de galvanizare, din zona Ruhr, ceea ce reduce si emisiile poluante.
Pe viitor Schmitz va construi un singur sasiu de baza pentru toate tarile europene, cu variante de echipare specifice fiecarui client, ceea ce dovedeste si preocuparea pentru economie si ecologie, dat fiind faptul ca productivitatea va fi mai mare.
Pentru noua generatie de sasiuri, lonjeroanele si traversele vor fi componente-cheie fabricate la Altenberge si livrate sub forma de sisteme modulare centrelor de asamblare din Spania, Lituania si Rusia, astfel ca, asa cum declara reprezentantii companiei, nu se va miza nici pe viitor pe productia in strainatate, la care apeleaza unii competitori, ci se va folosi la maximum capacitatea uzinelor deja existente.