Desi nu a obtinut decat doua victorii in primele 10 etape ale Dakar 2014, De Rooy s-a instalat in pozitia de lider al clasamentului general dupa a doua zi de concurs si nu a mai parasit-o decat dupa a 11-a etapa. Desfasurata intre Antofagasta si El Salvador, aceasta chiar se astepta sa fie etapa de referinta din 2014 si eventual sa decida campionul, deoarece a inclus 605 km de cursa speciala (primii 350 km prin albii secate de rauri si suprafete pietroase, pline de gropi, urmati de 120 km de nisip si dune in desertul Atacama si inca 135 km de pietris), alaturi de cei 144 km de legatura. In plus, se astepta ca acest tip de teren sa favorizeze echipajele Kamaz, ceea ce s-a si intamplat, Karginov obtinand a patra victorie din 2014, la 14'18" in fata coechipierului sau Nikolaev si, mai important, la 15'51" in fata lui De Rooy, care a avut prima pana de la editia din acest an, si pe care l-a devansat in clasamentul general cu 7'56".
Etapa a 12-a, de la El Salvador la La Serena, a masurat 349 km de legatura si 350 km de cursa speciala, si a adus din nou in fata concurentilor dune, mai ales pe un cordon larg de la finalul specialei, ceea ce inseamna ca, acolo unde competitia e stransa, liderul poate fi amenintat. Dupa perderea primei pozitii in clasamentul general, De Rooy a avut o rabufnire de orgoliu si a obtinut victoria in aceasta etapa, pentru a treia oara in 2014, dar la numai 31" in fata lui Karginov, ceea ce in clasamentul general nu l-a ajutat deloc, dar i-a facut bine la moral, in perspectiva etapei finale, asa cum avea sa declare. Ei au fost urmati, si in aceasta zi, si in clasamentul general, de Nikolaev.
Ultima etapa a inclus 378 km de legatura si 157 km de cursa speciala, de la La Serena la Velparaiso, si a necesitat prundenta, deoarece in fiecare an macar cativa piloti rateaza linia de sosire, desi sunt acum atat de aproape de ea. Competitia dintre echipajele Kamaz si Iveco a fost stransa pana in ultima clipa, ceea ce la camioane nu se intampla foarte des. Dar nu un Kamaz sau un Iveco avea sa castige ultima etapa, ci Loprais (Tatra), urmat de De Rooy, la 2'25", si Nikolaev, la 2'53". Karginov a luat avans pe nisipurile chiliene, dar la finalul specialei a fost blocat de autoturismul cu numarul 319, care a ramas intre dune, si astfel rusul a pierdut 10 minute, iar urmaritorul lui, De Rooy, a profitat de ocazie pentru a-l depasi cu 9'34". Dar oficialii au redus cu 5'20" timpul echipajului Kamaz 306 si astfel Karginov a castigat primul Dakar din cariera sa, cu 3'11" inaintea lui De Rooy, singurul pilot care a reusit, si chiar pe o pozitie foarte buna, sa se strecoare intre cele patru echipaje Kamaz care au terminat Dakar 2014 pe primele locuri. Sotnikov si Shibalov au ocupat in final pozitiile a patra si a cincea, urmati de Loprais (Tatra), Stacey (Iveco), Kuipers (MAN), Van Vliet (MAN) si Vila Roca (Iveco).
Reamintim ca printre marile regrete ale acestei editii s-au numarat abandonurile lui Ayrat Mardeev, Martin Kolomy si Pieter Versluis, in etapele a treia, a noua, respectiv a zecea.