FAN Courier își consolidează poziția de lider pe piața locală de curierat și estimează că va închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creștere cu 5%față de anul 2020. Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerțului online, a apariției de noi retaileri dar și ca urmare a dezvoltării internaționale pe care compania a demarat-o începând din acest an.
„Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a „așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.
Compania și-a menținut planul de investiții pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiții semnificative au fost direcționate către achiziția de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi în mai multe județe ale țării dar și achiziția de terenuri și clădiri pentru dezvoltări viitoare.
Pentru 2022, bugetul de investiții este estimat la 30 milioane de euro, direcțiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj și Brașov, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național.
Noutatea anului 2021 în materie de digitalizare și introducerea inteligenței artificiale o reprezintă lansarea chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.
”Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit și în care am făcut investiții masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat. Toți vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeași zi, să urmărim unde se află coletul nostru și să interacționam cât mai rapid și mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că ușurează munca angajaților operaționali – curieri, manipulanți, îmbunătățește timpul de răspuns la solicitările clienților, asigură o comunicare facilă între angajați și crește exponențial calitatea serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Având în vedere situația sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută și să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajații noștri, care își pot desfășura activitatea de la distanță, cu rapiditate și cu aceeași eficiență”, a spus Adrian Mihai, CEO FAN Courier.