Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deocamdata externalizarea nu este o optiune pentru FAN Courier

FAN Courier opereaza circa 1.600 de vehicule, toate aflate in proprietate. S-a ajuns, in momentul de fata, ca in Bucuresti sa lucreze 400 de curieri, si sunt zone unde un curier are 2-3 strazi pe care le administreaza.
In perioadele de varf, cum a fost Black Friday, compania de curierat apeleaza si la camioanele unui colaborator. Desi administrarea unei asemenea flote este destul de dificila si sunt curieri care lucreaza cu subcontractori, pentru FAN Courier aceasta nu este considerata o solutie viabila.
 

A fost analizata si posibilitatea de a externaliza, dar, in opinia lui Felix Patrascanu, managing director FAN Courier, in urma calculelor s-a observat ca nu este suficient de eficienta. „Trebuie sa recunosc ca nici nu am fost convins de oferte. Nu am incredere ca cineva imi poate da o data 400 de masini, de exemplu. Mai mult, din experientele cu colaboratorii, in perioadele de varf ne-am dat seama ca soferii nostri cu masinile proprii se descurca mult mai bine si obtin timpi foarte buni. Ei au programul facut in asa fel incat sa poata ajunge la Oradea, de exemplu, in opt ore, respectand programul de condus si odihna. Prin colaboratori nu putem face asa. Sunt pro externalizare si ar fi extraordinar sa scapam de grija masinilor, dar nu suntem inca pregatiti sa facem asta.“
Desi de anul viitor se preconizeaza obligativitatea licentierii vehiculelor de peste 2,3 t, directorul companiei nu considera asta o problema, deoarece si in prezent multi soferi au atestat si vor fi luate toate masurile pentru a respecta noile cerinte.
FAN Courier nu a inclus in contracte un indice de ajustare a tarifelor in functie de pretul carburantului, cresterea pretului pentru combustibil fiind o alta mare problema care afecteaza puternic industria transporturilor si pe detinatorii de flote. Aceasta este insa depasita, crede Felix Patrascanu, de faptul ca serviciile FAN Courier nu au fost ieftine niciodata, iar pentru optimizarea costurilor s-a investit masiv in softuri, SAP, ERP, EDI etc. Si, in plus, asa cum a afirmat reprezentantul companiei, „orice client nou care cere oferta primeste un pret real. Am marea bucurie ca sunt unii clienti care au renuntat la serviciile noastre din considerente de pret si dupa o luna s-au intors la noi.“

Articole similare

Ad