Wienerberger AG, cel mai mare producator de caramizi la nivel mondial, a anuntat pentru 2013 o cifra de afaceri de 2,7 miliarde de euro, in crestere cu 13% comparativ cu anul trecut. De asemenea, EBITDA a crescut cu 9%, ajungand la cifra de 266 milioane de euro. Aceasta crestere puternica a fost realizata in pofida unui mediu de piata in continuare dificil.
In Europa, rezultatele au fost influentate negativ de conditiile meteo neobisnuit de nefavorabile in primele sase luni ale anului, dar si de performanta in general slaba a industriei constructiilor pe tot parcursul anului. Cu toate acestea, Wienerberger a generat o crestere puternica a cifrei de afaceri si a castigurilor in 2013.
“2013 a fost un an de succes pentru Grupul Wienerberger. Pe langa evolutia puternica a castigurilor intr-un mediu de piata dificil, ne-am indeplinit toate obiectivele operationale si financiare deosebit de ambitioase pe care ni le-am stabilit. Ne-am extins, de asemenea, pe pietele din mai multe tari. Masurile de restructurare lansate in 2012 au fost implementate conform planului in ultimul an, iar datoria neta s-a redus substantial, datorita disciplinei financiare stricte si managementului riguros al capitalului circulant. Raportul dintre datoria neta si EBITDA operational a egalat doi ani la sfarsitul lui 2013, in mod clar sub tinta noastra interna de doi ani si jumatate. Chiar daca rezultatul net indica o mica pierdere de € 8 milioane, am demonstrat inca o data ca modelul nostru de afaceri este unul puternic, prin generarea unui flux de numerar de € 93 milioane anul trecut”, a comentat Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, cu privire la rezultatele din 2013.