Orice cumparator vrea o masina cat mai buna din punct de vedere tehnic, insa mai putin de un sfert dintre cei care si-au luat automobil second-hand s-au dus la service autorizat pentru un diagnostic inainte de a-l cumpara. 42 % dintre cumparatori spun ca au verificat personal masina, 32% au evaluat-o impreuna cu un prieten care se pricepe la masini si doar 23% au dus masina la un service autorizat al marcii achizitionate.
Este interesanta diferenta ordinii acestor factori pentru cei care vor sa-si ia masina rulata in urmatoarea perioada. Verificarea personala este in acest caz abia pe locul patru, in timp ce verificarea cu un mecanic este plasata pe primul loc. Astfel, cei care urmeaza sa achizitioneze o masina declara ca o vor verifica impreuna cu un mecanic ales de ei (41%), impreuna cu un prieten care se pricepe la masini (39%), la un service autorizat al marcii (38%). Abia pe locul al patrulea se afla varianta „verific personal” (30%).
„Explicatia este simpla. Procesul de cumparare a unei masini este foarte incarcat emotional si desi initial avem un plan bine pus la punct si vrem sa parcurgem o intreaga lista de proceduri de siguranta, cand ajungem langa masina visata dorinta de a o avea cat mai repede este atat de mare incat ne face sa nu mai punem siguranta pe primul loc. De multe ori mai intai decidem emotional dupa care incercam sa gasim argumente rationale pentru a confirma decizia luata.” a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
O diferenta este vizibila si in cazul celor care au cumparat o masina in ultimele 12 luni: nivelul de incredere in informatiile prezente in cartea de service este de 75% in timp ce la cei care urmeaza sa achizitioneze o masina SH este de numai 59%.