Platforma joasa PXE cu noua axe, configurata cu ICP Interdolly cu trei axe si platforma joasa Pendel-X cu sase axe, este cel mai nou produs din oferta de platforme joase a Nooteboom, iar prima astfel de combinatie, cu o greutate totala de circa 155 t la 80 km/h, a fost livrata la inceput de an companiei daneze Bomholt. De atunci au mai fost vandute cateva astfel de modele, care urmeaza sa ajunga in curand la clienti.
Aceasta este cea mai mare combinatie de platforma joasa din oferta Nooteboom, se preteaza la transporturi foarte grele, cu greutate totala de pana la 196 t la viteze reduse, si mai ofera si avantajul unor costuri de exploatare mai mici decat ale trailerelor modulare mai grele si mai complexe.
In plus, PXE cu noua axe vine in intampinarea tendintelor din transportul european referitoare la limitarea greutatii pe axa, care se impune din cauza ca traficul tot mai intens solicita mai mult soselele, podurile si viaductele, astfel ca riscul de deteriorare a infrastructurii este mai mare decat in trecut. Iar pentru a oferi capacitatea de incarcare necesara fara a depasi greutatea pe axa combinatiile de platforme agabaritice joase sunt tot mai solicitate in Europa. Or, cu noul model de la Nooteboom se ajunge la 12 t/axa la viteze de 80 km/h.
Platforma PXE este si mai usor de manevrat comparativ cu trailerele modulare, in special datorita functiilor controlate doar cu ajutorul butoanelor si levierelor, astfel ca soferul nu poate gresi, ceea ce la trailerele modulare, mai complexe si mai complicate, se poate intampla. Si incarcarea si descarcarea sunt mai usoare si mai rapide, iar gatul de lebada cu ICP Interdolly este foarte usor de decuplat de platforma de incarcare si se poate incarca pe aceasta, atunci cand e nevoie de o combinatie mai scurta, ceea ce e important mai ales pentru cursele fara incarcatura, permitand reducerea consumului de carburant si a uzurii anvelopelor anvelopele si scaderea taxelor pentru depasirea greutatii.
Gatul de lebada detasabil si fiabil este hidraulic, optimizat pentru a fi folosit cu autotractoare de patru sau cinci axe, cu saua de cuplare de 32 t la 80 km/h. Iar pentru incarcaturi cu centru de greutate mai inalt gatul de lebada poate fi mutat de la punctul 3 la 4 pe suportul hidraulic prin simpla folosire a unui levier.
Nisa pentru rotile excavatorului este foarte adanca si larga, ceea ce constituie un alt avantaj fata de trailerele modulare, si face mai usoara incarcarea unui echipament de constructii fara a depasi inaltimea maxima admisa.
Iar stabilitatea laterala a noului model a fost imbunatatita, crescand astfel si siguranta in timpul transportului.