Renault Trucks a livrat în 2021 în România circa 700 de camioane noi și rulate, un rezultat mai bun nu numai decât cel din 2020 (+30% în cazul vehiculelor noi și +25% în cazul celor second-hand), dar și decât cel din 2019 (+20%).
O pondere importantă în vânzările de camioane noi o au livrările către clienți cu flote mari, deoarece în cazul Renault Trucks retailul a mers slab, „și nici nu cred că va crește mult în viitorul apropiat, deoarece firmelor mici le este frică de Pachetul Mobilitate și văd multe obstacole care le împiedică să ia decizii de achiziții sau le îndreaptă spre piața de camioane rulate. De aceea în ultimul an am avut mai multe livrări de 10-15 unități decât în mod obișnuit. Mai mult de 10-15 nu, pentru că producătorul a stabilit limite pentru fiecare țară și nu le putem vinde pe toate unui singur client, astfel că, dacă au nevoie de mai multe unități, comandă de la mai mulți producători. În tot acest context dificil, căutăm să avem și rentabilitate financiară, deoarece fabricile au mare nevoie de bani pentru a susține apariția vehiculelor electrice“, explică Ginel Trincă, directorul de vânzări Renault Trucks România.
Cele mai multe unități au fost pentru transport pe distanțe lungi, iar în ceea ce privește construcțiile, ele au mers bine și în 2021, remarcă Ginel Trincă, dar Renault Trucks nu a livrat cât ar fi putut, „deși avem modelele înnoite“, tot din cauza numărului limitat de locuri în producție. 25% din vânzările Renault Trucks sunt finanțate prin Volvo Financial Services, în rest compania colaborează bine cu toate societățile independente de pe piață, astfel că „nu am pierdut niciun contract pentru că nu am găsit finanțare, ci am avut întotdeauna o soluție“.