Din perspectiva transportului și logisticii, Cosmin Cârstea, CEO DP World în România, nu se așteaptă la schimbări majore în 2022 față de anul trecut, ratele ridicate actuale fiind atinse ca urmare a creșterilor constante din ultimele 12 luni.
Prin urmare, explică acesta, „estimăm că scăderea prețului va fi într-o perioadă similară sau chiar mai lungă“. În ceea ce privește restricțiile epidemiologice crescute și riscul pentru întreruperea lanțului de aprovizionare, oficialul DP World menționează că nivelul stocurilor a revenit la mediile pe termen lung anterioare crizei în majoritatea sectoarelor. În plus, consumatorii încep să cheltuie, din nou, pe servicii. „Una peste alta, cred că cele două circumstanțe se vor atenua reciproc și vor întări tendința pe care am estimat-o mai sus, aceea de scădere lentă a prețurilor actuale ale transportului maritim.“
Nu în ultimul rând, 2022 va fi un an în care va continua tendința către o stabilizare a pieței, evidențiată începând cu a doua jumătate a lunii septembrie 2021. „În cazul transportului maritim, cred că această tendință va fi consolidată de o scădere a pieței spot în favoarea contractelor pe termen mai lung, semnate în noile condiții de piaţă. Desigur, presupunerile mele sunt valabile atâta timp cât nu au loc întreruperi majore ale lanțului de aprovizionare (aşa cum a fost cazul Evergreen).“, explică CEO-ul operatorului portuar pentru revista Tranzit.
În noul număr Tranzit LOGISTICA, ediția de februarie, veți putea citi mai multe despre DP WORLD și piața de containere din România.
Citește și: DP World investește într-un terminal multimodal la Aiud