Conducătorii auto care efectuează curse de transport internaţional au obligaţia, începând cu 2 februarie a.c., să introducă codul de ţară în tahograf la fiecare trecere a frontierelor (cu excepţia celor care conduc camioane echipate cu tahografe inteligente). Astfel, simbolul trebuie înscris la începutul primei opriri în statul membru respectiv, care trebuie făcută la cel mai apropiat loc de oprire posibil la frontieră sau după. Dacă trecerea frontierei are loc cu feribotul sau trenul, înscrierea codului de ţară trebuie făcută în portul sau staţia de sosire.
În cazul tahografelor analogice, cu diagramă, adăugarea de informaţii scrise de mână trebuie făcută cu multă grijă, pentru a nu deteriora diagrama. Potrivit Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR), conducătorii auto au la dispoziţie 3 opţiuni:
- Sub cadranul de timp interior al foii de înregistrare/diagramei (chiar sub ora la care vehiculul a fost oprit după trecerea frontierei; în cazul în care o linie de referinţă marchează deschiderea sigiliului tahografului de către şofer în scopul scrierii acestei introduceri manuale, codul ţării ar trebui să fie plasat sub acestă linie;
- Între cadranele de timp interioare şi exterioare ale foii de înregistrare (locaţia precisă: în stânga liniei de referinţă, fără a deteriora înregistrarea existenţă sau viitoare);
- Pe partea din spate a discului analogic (doar în ultimă instanţă, dacă spaţiul disponibil pe faţa discului nu este suficient; în acest caz trebuie trecut şi ora trecerii frontierei plus semnătura conducătorului auto).