Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul feroviar de marfă din Lituania pierde 10% din cauza restricțiilor impuse de Belarus

Belarus a interzis trenurilor din Lituania care transportă îngrășăminte și produse petroliere să traverseze teritoriul său, iar acum Lituania încearcă să găsească noi rute pentru transportul său de marfă către Belarus.

Operatorul lituanian LTG ia în calcul Polonia și Letonia ca fiind cele mai potrivite alternative pentru redirecționarea traficului, însă sunt voci care susțin că ocolirea nu este viabilă din punct de vedere economic. Interdicția din Belarus a venit ca răspuns după ce LTG și-a reziliat contractul de tranzit cu producătorul de îngrășăminte din Belaruskali, companie supusă sancțiunilor SUA. Deși interzicerea produselor de tranzit lituaniene implică doar îngrășăminte și produse petroliere, piața de transport feroviar de marfă din Lituania este puternic lovită. În medie, aproximativ 18 trenuri călătoresc din Lituania în Belarus în fiecare zi, iar marfa lor constă în principal din produse petroliere, îngrășăminte și metale feroase.

Căile Ferate Lituaniene, compania feroviară de stat a țării baltice, spune că fluxul de mărfuri către Belarus este estimat să scadă cu peste 10%, numărul trenurilor care trec granița cu Belarus fiind pe punctul de a scădea cu 45%, la 480-540 pe lună.

„Lituania poate folosi opțiunea Poloniei, Ucrainei și a altor țări pe termen scurt, dar, pe termen lung, se va dovedi prea scump”, a declarat Sigitas Besagirskas, economist lituanian și președinte al Asociației Industriei și Afacerilor din Vilnius (VIBA). Asta pentru că prin Polonoia, transportul va suporta de două ori ecartamentul feroviar, o dată la intrarea în Polonia, apoi, din nou, la intrarea în Ucraina. În plus, distanța în sine este o problemă.  

Articole similare

Ad