Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tesco livrează cu primele două camioane HGV electrice

Tesco și-a stabilit obiectivul de a reduce la jumătate emisiile de CO2 din coșul mediu de cumpărături din Marea Britanie și pentru a face acest lucru, orice lucru mic ajută. Iar gigantul supermarket-urilor a făcut primul pas pentru a reduce impactul asupra mediului al livrărilor sale de alimente prin introducerea primelor sale camioane articulate electrice de livrare.

Cele două camioane DAF CF Electric de 37 de tone sunt folosite de compania de transport de marfă FSEW pentru a transporta alimente și alte bunuri de la terminalul feroviar Wentloog de lângă Cardiff la centrul de distribuție Tesco din Magor, Țara Galilor. Călătoria este de aproximativ 30 de mile în fiecare sens, iar Tesco susține că utilizarea celor 2 camioane va înlocui aproximativ 65.000 de mile de drum cu motorină, ceea ce este suficient pentru a economisi aproximativ 87,4 tone de CO2 în emisiile de gaze de eșapament.

FSEW a instalat puncte de încărcare la unitatea sa din sudul Țării Galilor, astfel încât camioanele să poată fi reîncărcate. Tesco susține că mașinile vor avea o autonomie de aproximativ 160 km. DAF CF Electric utilizează un pachet de baterii de 350 kWh, cu un motor care poate furniza până la 240 kW de putere maximă.

Tesco susține că cele 2 camioane îl vor ajuta să studieze potențialul și autonomia camioanelor pentru a le utiliza în alte părți din Marea Britanie. Firma își propune ca operațiunile sale să fie net zero până în 2035, în timp ce FSEW s-a angajat să înlocuiască 40 de vehicule diesel până în 2025.

Geoff Tomlinson, directorul general al FSEW, a declarat că inițiativa va fi “transformatoare pentru industriile comerciale și de retail din Marea Britanie și reprezintă doar începutul activității noastre de furnizare de vehicule electrice de transport de marfă grele pentru clienți precum Tesco”.

El a adăugat: “Stabilirea standardului în industrie este importantă pentru noi, motiv pentru care avem, de asemenea, planuri în curs de desfășurare pentru a crea un hub eFreight în Cardiff, care va include o instalație de combustibil cu emisii reduse de carbon pentru uzul tuturor furnizorilor de transport de marfă și al operatorilor comerciali și municipali.” Reducerea emisiilor provenite de la vehiculele grele de marfă ar putea avea un impact semnificativ asupra emisiilor. Conform datelor guvernamentale, deși vehiculele grele de marfă reprezintă doar 5% din km parcurși de vehicule în Marea Britanie, acestea sunt responsabile pentru 16% din emisiile vehiculelor.

Articole similare

Ad