Cu excepţia operaţiunilor de cabotaj desfăşurate pe teritoriul Marii Britanii, toate celelalte tipuri de transport către şi dinspre Regatul Unit nu se consideră detaşare. Aceasta este clarificarea dată de Comisia Europeană cu privire la aplicarea directivei detaşării 1057/2020, parte a Pachetului Mobilitate.
Astfel, conform Anexei 31, Partea A, Secțiunea 2, art. 3, paragraful 3 din Acordul de comerț și cooperare (TCA) Regatul Unit-UE, conducătorii auto ai operatorilor de transport rutier de marfă, stabiliți în toate statele membre UE, care efectuează operațiuni de transport rutier către/dinspre Regatul Unit din/către toate statele membre UE, sunt scutiți de la aplicarea regulilor detașării. De exemplu, un șofer al unui operator de transport bulgar care transportă mărfuri din Germania în Marea Britanie sau vice versa nu intră sub incidenţa detaşării. Operațiunile de transport din/în Marea Britanie către/dinspre țări terțe (adică țări din afara UE) efectuate de operatorii de transport rutier de marfă din UE nu sunt reglementate de TCA.
Relaxarea care permite cabotajul nelimitat în Marea Britanie pentru transportatorii din UE până la 30 aprilie 2022 (adică mișcările de cabotaj nelimitate în termen de 14 zile de la efectuarea unei livrări iniţiale), nu afectează aplicarea regulilor de detașare operațiunilor de cabotaj efectuate de transportatorii UE în Regatul Unit, precizează CE. Cărăuşii vor trebui să își respecte obligația de a depune declarația de detașare și de a plăti remunerația relevantă atunci când șoferii lor efectuează operațiuni de cabotaj în UK.
În ceea ce priveşte transportul către Elveţia, directiva 71/1996 se aplică în temeiul Acordului dintre Uniunea Europeană și această ţară privind libera circulație a persoanelor, însă directiva 1057/2020 nu face parte din acest acord. În cazul ţărilor EFTA (Norvegia, Islanda şi Lichtenstein), directiva 1057/2020 este încă în curs de adoptare.