Ségolene Royal, ministrul francez al mediului, dezvoltarii durabile si energiei, a anuntat de curand intentia sa de a elimina taxa pentru camioane in cazul transportatorilor francezi si de a instaura o taxa noua care sa vizeze camioanele straine. Iar FNTR (Federatia Nationala a Transporturilor Rutiere) s-a aratat incantata de aceasta idee, pe care o sustine de mult, de a nu mai impune si francezilor taxa, si acum asteapta ca Statul sa confirme cat mai repede delaratia ministrului si sa se asigure ca nu va interveni niciun obstacol in calea aplicarii noii forme a taxei.
Cu atat mai mult cu cat, asa cum arata reprezentantii FNTR, firmele de transport foarte mici, mici si mijlocii din Franta deplang deficitul lor de competitivitate fata de transportatorii din alte tari si spera ca astfel sa se puna capat incertitudinii ce planeaza de prea mult timp in jurul introducerii ecotaxei.
Tot pe fondul nemultumirii transportatorilor francezi foarte mici, mici si mijlocii, pe 16 aprilie a avut loc si o conferinta europeana avand ca tema armonizarea conditiilor sociale din domeniu. Managerii acestor societati arata ca nu se tem de concurenta, dar vor sa se bata cu aceleasi arme pe care le folosesc alte firme europene de profil. Iar FNTR, care a militat mereu pentru convergenta la nivel european a conditiilor fiscale, sociale si tehnice in care se desfasoara concurenta, arata ca aceasta convergenta presupune si aceeasi interpretare a reglementarilor europene in toate statele membre UE, si armonizarea controalelor si sanctiunilor pe scara europeana, dar si alinierea Frantei la cerintele de la Bruxelles.