Parlamentul European s-a pronuntat in sesiune plenara pentru revizuirea directivei europene care se refera, printre altele, la greutatile si dimensiunile camioanelor, iar transportatorii belgieni deplang faptul ca institutia nu sustine o serie de propuneri viabile si da astfel impresia ca nu gestioneaza coerent problema dezvoltarii durabile.
Parlamentarii europeni s-au pronuntat clar in favoarea introducerii unor camioane aerodinamice si au fost de acord cu luarea de masuri care sa anihileze partial dezavantajul greutatii suplimentare a sistemelor de propulsie alternativa, dar, pe de alta parte, au respins transportul transfrontalier cu ansambluri ecocombi si de 44 t.
Astfel, neautorizarea acordurilor bilaterale intre statele membre, pentru transportul transfrontalier de 44 t, este in contradictie flagranta cu faptul ca in acelasi text Parlamentul cere Comisiei Europene sa ia urgent masuri pentru a reduce numarul de curse fara incarcatura in transportul rutier de marfa. Belgia si Franta, de exemplu, permit circulatia cu vehicule de 44 t pe teritoriul lor, dar intre ele nu se poate merge decat cu 40 t, astfel ca toate camioanele belgiene care merg in Franta circula cu 10% din capacitate neacoperita.
Interzis este si transportul transfrontalier cu ansambluri ecocombi, desi acestea contribuie la scaderea emisiilor de CO2 si la eficientizarea transportului.
Belgienii mai estimeaza ca la fel de absurd este faptul ca revizuirea directivei nu include si co-responsabilitatea, in caz de suprasarcina, a furnizorului care incarca marfa, astfel ca numai in cazul containerelor supraincarcate sunt responsabili si transportatorul, si furnizorul marfii.