Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou retarder Scania, pentru putere de franare si economie mai mari

De peste doua decenii, clientii Scania au avut ocazia sa se convinga de cat de puternice, dar in acelasi timp line, sunt retarderele sale hidraulice, care in afara de confort si condus relaxat ofera si avantajul ca aduc economii, prin reducerea costurilor cu intretinerea normala a sistemului de franare. Iar cea mai recenta versiune de retarder, R4100D, se dezactiveaza automat cand nu este folosit, pentru a economisi carburant, deoarece ambele roti care ofera putere de franare cand se rotesc in ulei sunt decuplate.
 

Economia de carburant depinde de conditiile de drum, dar reprezentantii Scania promit o medie de 0,5%.
Soferul nu trebuie sa faca nimic deosebit: Cand e nevoie de putere de franare, roata libera se opreste si retarderul se activeaza usor si imediat, folosind aceeasi sincronizare de la cutiile de viteze Scania. In afara de faptul ca nu necesita niciun fel de alta energie, noul retarder ofera o putere de franare de 4.100 Nm in loc de 3.500 Nm, si un efect mai mare de franare la turatii reduse ale motorului, cu ajutorul unor rapoarte mai inalte de transmisie.
Activarea retarderului poate fi facuta fie de catre sofer, printr-un levier de pe coloana de directie sau cu o atingere usoara a pedalei de frana, fie cand cruise controlul necesita franare. Iar cand nu e folosit se dezactiveaza automat, dar ramane gata sa intre in actiune cand e nevoie.
Noul retarder poate fi livrat din primul trimestru al anului viitor.

Articole similare

Ad