La finalul săptămânii 7-13 martie, conform asociației poloneze de transport și logistică TLP, pe teritoriul. Rusiei și Belarusului mai erau circa 3.000 de șoferi polonezi, deoarece multe firme, în special cele mici, nu-și permit să se retragă de pe aceste piețe, câtă vreme activitatea lor se bazează pe comenzi de acolo. Însă transportul spre aceste zone este riscant, punând în pericol chiar și viața șoferilor sau libertatea lor – ei pot fi luați prizonieri în contextul restricțiilor și embargoului impuse de UE bunurilor rusești și bieloruse transportate rutier.
De aceea TLP revine cu solicitarea adresată guvernului de a acorda compensații și comenzi din partea unor companii de stat pentru transportatorii care renunță la relațiile Rusia și Belarus.
Cărăușii mai cer sprijin și din cauză că numeroși șoferi ucraineni angajați în Polonia s-au întors acasă în ultimele săptămâni, pentru a lupta împotriva rușilor, dar și din cauza scumpirii carburanților.